مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام:
شنبه زاده مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام، از حمایت بنیاد علوی برای برگزاری دوره‌های آموزشی رشته‌های مختلف صنایع‌دستی درشهرستان تازه تأسیس هلیلان خبر داد.
کد خبر: ۹۶۳۱۶۹
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۰ 11 May 2021

به گزارش تابناک ایلام؛ عبدالمالک شنبه‌زاده مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام بیان داشت: در راستای حمایت بنیاد علوی از طرح‌های صنایع‌دستی شهرستان تازه تأسیس هلیلان، تفاهم‌نامه‌ای فی‌مابین این اداره‌کل و بنیاد علوی منعقد شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام عنوان کرد: براساس این تفاهم‌نامه، دوره‌های آموزشی صنایع‌دستی در شهرستان هلیلان برگزار می‌شود که در این دوره‌ها هنرجویان آموزش‌های لازم را در رشته‌های مختلف صنایع‌دستی دریافت می‌کنند.

شنبه‌زاده افزود: هدف از برگزاری این دوره‌ها با حمایت بنیاد علوی، ایجاد اشتغال و بهبود وضعیت اقتصادی در این شهرستان تازه تأسیس و ارائه تسهیلات ارزان قیمت به کارآفرینان در حوزه صنایع‌دستی است.

او تصریح کرد: علاقه‌مندان براساس علاقه و توانمندی خواهند توانست وارد بازار کار شوند این آموزش‌ها با نظارت این اداره کل برگزار می‌شوند و در پایان دوره‌ها برای شرکت کنندگان گواهینامه آموزشی صادر می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام با اشاره به اینکه صنایع‌دستی در استان به‌ویژه در شهرستان‌هلیلان باید تقویت شود، یادآور شد: هر گونه طرح‌های صنایع‌دستی توجیه‌دار در مناطق روستایی این شهرستان‌ها از سوی بنیاد علوی مورد حمایت دولت قرار می‌گیرد./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار