مجید محمدی در گفتگو با تابناک:
رئیس دانشگاه فرهنگیان استان کرمانشاه از احتمال برگزاری امتحانات این دانشگاه به صورت مجازی خبر داد و گفت: برگزاری آزمون به صورت تلفیقی (تستی و تشریحی) مناسب‌ترین روش برای سنجش آزمون دهندگان است.
کد خبر: ۹۶۳۱۰۶
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۳ 11 May 2021

مجید محمدی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: در حال حاضر نحوه برگزاری امتحانات به طور قطع مشخص نشده است، اما به دلیل وجود بیماری کرونا احتمالا مشابه ترم قبل و به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

وی افزود: امتحانات از طریق فضای مجازی به دو شیوه برگزار می‌شود، در شیوه نخست سوالات به صورت تستی طرح می‌شوند و از آنجا که سیستم امکاناتی نظیر تغییر گزینه‌ها که بر اساس آن پاسخ صحیح برای هر دانشجو متفاوت می‌شود، دارد، از امنیت بالایی برخوردار است و معیار سنجش دقیق تری برای یادگیری آزمون دهدگان محسوب می‌شود.

رئیس دانشگاه فرهنگیان با اشاره به اینکه شیوه دیگر آزمون طرح سوال به صورت تشریحی است، خاطر نشان کرد: در روش بعدی هم ۱٠ نمره را به فعالیت‌های کلاسی اختصاص می‌دهیم و در هر جلسه از ۲ تا ۳ نفر پرسش و پاسخ می‌شود که آن را به عنوان نمره کلاسی منظور و از این طریق میزان توانمندی دانش آموزان مشخص می‌شود.

محمدی تصریح کرد: امتحان به صورت تلفیقی هم روش مناسبی است، به عنوان مثال در این روش ۲ سوال به صورت تستی و ۲ سوال دیگر به شکل تشریحی طرح می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری ظرفیت استخدامی برای دانشگاه فرهنگیان، ۵٠ هزار نفر در نظر گرفته شده، بیان کرد: از این تعداد ۲۵ هزار نفر شامل دانشجویانی است که پس از اخذ مدرک دیگلم به دانشگاه فرهنگیان ورود می‌کنند و ۴ سال در این دانشگاه تحصیل کرده و مدرک لیسانس دریافت می‌کنند.

محمدی اظهار کرد: ۲۵ هزار نفر باقیمانده شامل افرادی است که دارای مدرک لیسانس، فوق لیسانس و دکتری هستند که تحت عنوان ماده ۲۸ پذیرفته می‌شوند. این افراد تا پایان اردیبهشت ماه مهلت ثبت نام دارند.

وی تاکید کرد: آزمون استخدامی در خرداد ماه جاری برگزار و پذیرفته شدگان مشمول ماده ٢٨ به مدت ۲ ترم در دانشگاه فرهنگیان دروس علوم تربیتی، روش تدریس و کارورزی معلمی را گذرانده و برای تدریس آماده می‌شوند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار