مدیر کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در خراسان جنوبی
مدیر کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در خراسان جنوبی گفت: به دلیل رعایت کمتر از ۵۰ درصدی شیوه نامه‌های بهداشتی در مرز تجاری مشترک خراسان جنوبی با افغانستان، زنگ خطر ورود کرونای هندی به کشور را به صدا در آمده است. ناصر نبی زاده، امروز در نشست کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا با بیان اینکه بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، میزان رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در قطعه منفصله منطقه ویژه اقتصادی به ۴۰ و بازارچه ماهیرود نیز به ۵۰ درصد کاهش یافته، یاد آور شد: این برای همه ما نگران کننده است و باید مراقبت های بیشتری در مرزها انجام شود.
کد خبر: ۹۶۳۰۹۷
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۸ 11 May 2021

وی با بیان اینکه با توجه به تردد روزانه‌ی بیش از هزار کارگر و تجار افغانستانی و ایرانی، از مدیران بازارچه مرزی و قطعه منفصله انتظار داریم که نظارت بیشتری بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به ویژه زدن ماسک داشته باشند و پایش سلامت افراد را جدی‌تر بگیرند.
نبی زاده، سرایت پذیری بسیار بالاتر و انتقال سریع بیماری را از مشخصه‌های ویروس جهش یافته هندی دانست و افزود: این ویروس می‌تواند همه گیری شدید ایجاد کند و کار بیماران را به بخش‌های مراقبت ویژه بکشاند.
وی با اشاره به مصوبه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا درباره نحوه برگزاری آزمون‌های مدارس، یادآور شد: با اعلام وزارت آموزش و پرورش و تأکید ستاد ملی مدیریت کرونا، امتحانات پایه‌های نهم و دوازدهم با رعایت تمام شیوه نامه‌های بهداشتی و رعایت فاصله دو متری دانش آموزان، در موعد مقرر برگزار می‌شود.
وی از خانواده‌های این دانش‌آموزان خواست در زمان برگزاری امتحانات، در مدارس حضور نیابند تا خطر تجمع، سلامتی آن‌ها را تهدید نکند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار