کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به جو ناپایدار استان طی سه روز آینده، گفت: در روزهای دوشنبه و چهارشنبه این هفته آبگرفتگی معابر و اختلال در تردد به ویژه در مناطق شمالی و شرقی استان پیش بینی می شود.
کد خبر: ۹۶۳۰۷۳
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۲ 10 May 2021

ابراهیم هنرمند با اشاره به اینکه نقشه های هواشناسی بیانگر جوی ناپایدار طی سه روز آینده در سطح استان است، اظهار کرد: براین اساس در بیشتر مناطق استان وضعیت جوی به صورت قسمتی ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد نسبتا شدید تا شدید، رگبار بهاری و رعد و برق، به ویژه در غرب، شمال و شرق استان پیش بینی می شود، بارش تگرگ در ارتفاعات و مناطق مستعد نیز دور از انتظار نیست.

وی با بیان اینکه  چهارشنبه آبگرفتگی معابر و اختلال در تردد به ویژه در مناطق شمالی و شرقی استان پیش بینی می شود، گفت: بیشینه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان ۲ تا ۴ درجه سانتیگراد افزایش خواهد داشت.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان افزود: دمای هوای شهر اصفهان امروز در گرم ترین زمان به ۳۲ درجه سانتیگراد می رسد و کمینه فردا به ۱۳ درجه سانتیگراد خواهد رسید. طی ۲۴ ساعت آینده گرم ترین نقطه استان کاشان با ۳۶ درجه سانتیگراد و خنک ترین نقطه بوئین و میاندشت با ۳ درجه سانتیگراد خواهد بود.

هنرمند با اشاره به تشدید شرایط ناپایداری همرفتی تا اواخر امروز در استان، گفت: رگبار شدید باران و رعد و برق به صورت محلی، وزش تندباد لحظه ای موقت، خیزش گرد و خاک و وقوع تگرگ طی این مدت به ویژه در نیمه شمالی و مناطق شرق استان پیش بینی می شود.

وی اثر این مخاطرات جوی را بالا آمدن ناگهانی سطح آب در رودخانه های فصلی به صورت جاری شدن روان آب موقت در مسیل ها، صاعقه و برق گرفتگی در مناطق مستعد، احتمال وقوع تگرگ، وزش باد شدید موقتی با خیزش گرد و خاک و اختلال در تردد در مسیرهای مواصلاتی در مناطق شرق و شمال به صورت موقتی برشمرد.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان همچنین به فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری همرفتی از روز چهارشنبه تا پایان روز جمعه این هفته اشاره و اظهار کرد: رگبار باران و رعد و برق با احتمال تگرگ، وزش باد شدید موقتی و خیزش گرد و خاک در بیشتر مناطق استان پیش بینی می شود.

وی از احتمال جاری شدن روان آب موقت در مسیل ها، شکل گیری سیلاب های محلی و نقطه ای، برخورد صاعقه و برق گرفتگی در مناطق مرتفع، خیزش موقت گرد و خاک، شکستن درختان فرسوده و آسیب به سازه های موقت خبر داد و توصیه کرد: شهروندان از تردد و توقف در حاشیه رودخانه های فصلی و مسیل ها، کوهنوردی و چرای دام در مناطق مرتفع و حاشیه رودخانه ها و مسیل ها به ویژه در ساعات بعد از ظهر و شب خودداری کنند.

هنرمند خاطرنشان کرد: براساس آنچه نقشه های هواشناسی نشان می دهد انتظار می رود روزهای پنج شنبه به ویژه جمعه بارش های خوبی در مرکز استان داشته باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار