با حضور معاون قضایی رئیس کل دادگستری کردستان در امور شورا‌های حل اختلاف:
بهادر اسدی در آیین افتتاح شعبه شورای حل اختلاف ویژه فرهنگ، هنر و رسانه در استان کردستان اظهار داشت: سال ۱۴۰۰، سال تحول در جایگزین‌های رسیدگی قضایی است.
کد خبر: ۹۶۳۰۶۵
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۳ 10 May 2021
به گزارش تابناک کردستان و به نقل از روابط عمومی دادگستری استان کردستان، صبح امروز و با حضور معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان کردستان در امور شورا‌های حل اختلاف، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان و جمعی از مسئولین ادارات دولتی و مدیران رسانه‌های کردستان، شعبه ویژه فرهنگ، هنر و رسانه در محل مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج افتتاح شد.
در ابتدای این مراسم بهادر اسدی معاون قضایی رئیس کل دادگستری در امور شورا‌های حل اختلاف ترویج فرهنگ صلح و سازش و اصلاح ذات البین را از اولویت‌های دستگاه قضایی عنوان کرد و اظهار داشت: سال ۱۴۰۰، سال تحول در جایگزین‌های رسیدگی قضایی شامل شورای حل اختلاف، نهاد میانجی گری و داوری می‌باشد.
اسدی تاکید کرد: وظیفه اصلی شورای حل اختلاف ترویج فرهنگ صلح و سازش در جامعه می‌باشد و در این راستا تعداد ۱۸ نفر در نهاد میانجی گری استان کردستان در آزمون اولیه پذیرش شده و کمتر از یک ماه آینده آزمون پایان دوره آموزشی آن‌ها برگزار می‌گردد و در صورت کسب نمره نهایی، پروانه فعالیت آن‌ها صادر می‌گردد.
وی از تاسیس کانون داوران در استان کردستان در هفته گذشته خبر داد و افزود: در آینده نزدیک فراخوان جذب داوران در استان کردستان انجام می‌شود تا با فعالسازی این نهاد اندکی از حجم ورودی پرونده‌ها به محاکم دادگستری کاهش یابد.
اسدی نرخ صلح وسازش پرونده‌های شورا‌های حل اختلاف در استان کردستان در سال ۱۳۹۹ را ۲۶ درصد ذکر کرد و اظهار داشت: با توجه به فرهنگی بودن استان کردستان انتظار می‌رود این نرخ در سال جاری بالاتر رود.
معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان کردستان در امور شورا‌های حل اختلاف، ارتقای آگاهی جامعه را از وظایف اصلی اصحاب رسانه و فرهنگ ذکر کرد و گفت: امیدواریم با افتتاح این شعبه در استان کردستان، فرهنگ صلح و سازش در جامعه ارتقا یافته و موجبات انتظام بخشی و کاهش تنش در جامعه گردد.
در این جلسه عبید رستمی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان نیز ضمن تقدیر از مدیریت دستگاه قضایی استان کردستان در افتتاح شعبه شورا‌های حل اختلاف ویژه فرهنگ، هنر و رسانه، بیان داشت: استان کردستان سومین استان در کشور است که این شعبه ویژه در آن تشکیل می‌شود و امیدواریم این شعبه محلی برای کاهش آسیب‌ها در حوزه فرهنگ و هنر باشد و یاریگر دستگاه قضایی در کاهش حجم پرونده‌های آن باشد.
در خاتمه این مراسم اعضای این شعبه ابلاغ خود را دریافت نموده و شعبه شورای حل اختلاف ویژه فرهنگ، هنر و رسانه در استان کردستان رسما آغاز به کار کرد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار