شهرداری تهران:
معاون فنی‌ و عمرانی شهرداری تهران با بیان اینکه تمامی پروژه‌های نیمه‌کاره‌ای که از گذشته در حوزه فنی و عمرانی شهر تهران باقی مانده بود به اتمام رسیده،‌ گفت: بیش از ۳۰ پل، بزرگراه، تونل و سیویل در چهار سال گذشته تکمیل شده است.
کد خبر: ۹۶۳۰۳۲
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۱ 10 May 2021

به گزارش تابناک تهران، صفا صبوری دیلمی در نشست خبری شهردار تهران و معاونان شهرداری، با اشاره به آغاز فعالیت دوره پنجم مدیریت شهری از سال ۱۳۹۶، با اشاره به پروژه‌های به اتمام رسیده در طول چهار سال گذشته، توضیح داد: بیش از ۳۰ پل، بزرگراه، تونل و سیویل در این چهار سال به پایان رسیده است؛ آخرین پروژه در این بخش تکمیل بزرگراه ۷۶ متری شهید نجفی رستگار بوده تا مشکل جنوب شهر تهران را حل کند.

وی افزود: ۱۱ پروژه ساخت و بازسازی محوطه‌ ساختمان‌های تاریخی نیز به پایان رسیده است، همچنین ۲۱ پروژه مقابله با سیلاب در شهر تهران تکمیل شده است.

صبوری با بیان اینکه ۴۶ پروژه بزرگ عمرانی تنها در سطح معاونت فنی و عمرانی در دست اجرا است، اضافه کرد: ۱۶ پروژه عملیات بزرگراه سازی و راه و باند، ۲۱ پروژه ساختمانی و ۹ پروژه ایمنی و مقابله با سیلاب در دست اقدام است.

او با تأکید بر اینکه در چهار سال گذشته که بارندگی‌های شدیدی در تهران رخ داد، هیچ آبگرفتگی جدی و سیلابی در تهران ایجاد نشد، گفت: دلیل این بود که بودجه رسیدگی به امور ایمنی شهر در مقابله با سیلاب افزایش پیدا کرده است. تقریباً بیش از ۳۰۰ درصد بودجه‌ها در این بخش رشد کرده‌ است.

معاون شهردار در ادامه، بیان کرد: براساس طرح جامع شهر تهران باید ۵۵۰ کیلومتر بزرگراه اصلی ساخته شود که تقریباً بیشتر بزرگراه‌های اصلی به پایان رسیده است. به اندازه طول این بزرگراه‌ها باید ۷۰۰ کیلومتر شبکه جمع آوری آب‌های سطحی ساخته شود که تنها نزدیک به ۱۷۰ کیلومتر باقی مانده است. طی چهارسال گذشته علاوه براینکه بودجه‌های این بخش افزایش یافته، معاون فنی توانسته از برنامه پنج ساله سوم شهر تهران جلوتر باشد.

به گفته صبوری؛ تغییر رویکرد معاونت فنی و شهرداری تهران، تغییر و تبدیل شهر از یک شهر خودرو محور به انسان محور بوده است. همیشه برای ساخت یک خیابان، عرض بیشتر به عبور خودروها و قسمت کمتر که پر از موانع بود به عابران پیاده اختصاص داده می‌شد.

او درباره پروژه ساخت و بهسازی پیاده راه‌های شهر تهران، گفت: همه شهروندان باید بتوانند از خیابان استفاده کنند. سال گذشته نقشه هزار و ۴۰۰ کیلومتر از ۱۲ هزار کیلومتر پیاده رویی که شهر تهران باید داشته باشد، تدوین و طراحی شد. اگر سالی ۵۰۰ کیلومتر پیاده راه ساخته و بهسازی شود باید ۲۴ سال در این حوزه کار شود. از خرداد سال گذشته تاکنون بیش از ۳۵۰ کیلومتر از پیاده راه‌های طراحی شده بهسازی و به اتمام رسیده که این اقدام کمتر از یک‌سال رخ داده است.

این مقام افزود: در پیاده راه‌هایی که ساخته می‌شود دسترس پذیری، رفع موانع، فضای سبز، مبلمان شهر و مسیر دوچرخه وجود دارد.

معاون فنی‌وعمرانی شهرداری تهران در پایان گفت:امروز در شهر تهران شاهد ابرپروژه‌هایی هستیم که برای استفاده شهروندان و نه خودروها است که از جمله این پروژه‌ها می‌توان به باغ راه بی نظیر حضرت فاطمه زهرا (س) و پل باغ روی محور سعادت آباد اشاره کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار