در ۲۴ ساعت اخیر، شمار واکسن‌های تزریق شده از یک میلیون و ۷۶۰ هزار دوز گذشت، در حالی که آزمایش بیش از ۱۸ هزار تن دیگر مثبت شد تا به شمار مبتلایان «کووید-۱۹» اضافه شوند؛ مبتلایانی که بسیاری شان بهبود یافته و مرخص شده‌اند، ولی هنوز برخی شان بستری هستند و حال ۵۵۳۳ تن از ایشان وخیم است.
کد خبر: ۹۶۳۰۱۴
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۵ 10 May 2021
تاکنون یک میلیون و ۴۶۹ هزار و ۷۰۱ نفر دوز اول واکسن کرونا و ۲۹۰ هزار و ۳۴۷ نفر نیز دوز دوم را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به یک میلیون و ۷۶۰ هزار و ۴۸ دوز رسیده است.

به گزارش تابناک سمنان بر اساس اطلاعیه مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، از ظهر دیروز تا ظهر امروز و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، ۱۸ هزار و ۴۰۸ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شده که ۲۵۱۷ مورد بستری شدند. با احتساب این افراد، مجموع آمار مبتلایان قطعی در کشورمان به دو میلیون و ۶۷۳ هزار و ۲۱۹ تن رسید.

در ۲۴ ساعت اخیر، ۳۵۱ تن از مبتلایان جانشان را از دست داده‌اند؛ بنابراین، تا ظهر امروز، متاسفانه آمار جان باختگان این بیماری در کشورمان به ۷۵ هزار و ۲۶۱ تن رسیده است. همچنین تا به امروز خوشبختانه ۲ میلیون و ۱۲۷ هزار و ۱۹۲ تن بهبود یافته‌اند.

۵۵۳۳ تن از بیماران در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند. همچنین تاکنون ۱۷ میلیون و ۲۰۶ هزار و ۷۳۵ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

در حال حاضر ۴۶ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۲۶۳ شهر در وضعیت نارنجی و ۱۳۹ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

بر پایه آمار‌های ۲۴ ساعت اخیر، «نرخ مرگ» در کشورمان ۳.۴ است و به همین تناسب، «نرخ بهبود» ۹۶.۶ درصد، در حالی که میانگین نرخ مرگ در جهان ۲.۴ درصد است و همچنان وضعیتی به مراتب بهتر از کشورمان را نشان می‌دهد.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: تابناک

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار