کد خبر: ۹۶۳۰۱۲
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۷ 10 May 2021

در حالی استاندار هرمزگان از پرداخت تسهیلات بانکی برای نوسازی املاک بافت های حاشیه ای و فرسوده در استان خبر دادبود و تحقق آن باعث بازسازی تعدادی از املاک قدیمی و فرسوده خواهد شد و ساکنان این خانه ها از خطر ریزش و... در امان خواهند ماند که از آن طرف دریافت تسهیلات مستلزم داشتن سند این املاک است تا در رهن بانک قرار گرفته وتسهیلات نوسازی دریافت کنند و باتوجه به اینکه بخش زیادی از املاک در این محلات و نوار ساحلی بندرعباس فاقد سند هستند؛ در واقع مالکان اینگونه املاک از دریافت تسهیلات نوسازی محروم خواهند شد و بایستی برای این موضوع نیز چاره اندیشی نمود.
ساکنان محله چاهستانی های بندرعباس که به آنها وعده احداث 4معبر و صدور اسناد مالکیت بصورت رایگان در محله شان داده شده بود، همچنان از صادر نشدن سند رایگان و گران شدن صدور سند املاک شان و بروکراسی اداری و همچنین ابتر ماندن احداث معابر در این طرح ملی گلایه مندند.
بسیاری از ساکنان محلات ساحلی بندرعباس نیز به بهانه قرار گرفتن املاک شان در حریم 60متری دریا، نتوانسته اند برای املاک شان سند بگیرند. دادستان محترم بندرعباس سال گذشته بازدیدی را از این مناطق داشتند و وعده پیگیری رفع مشکل صدور سند این املاک را دادند و ساکنان منتظر تحقق این موضوع هستند.
از طرفی دیگر ساکنان محلاتی مانند آیت ا... غفاری که با چالش صدور سند املاک شان بصورت جدی از اواخر دهه 80مواجهند و در دهه90 نیز براساس مصوبه شورای شهر بندرعباس، قیمت گذاری صدور سند در این محله بگونه ای بود که بیشتر ساکنان توان پرداخت هزینه های بالای دریافت سند را نداشتند و به همین دلیل بیشتر املاک بدون سند و فرسوده باقی مانده اند وبدلیل فرسودگی بالای این املاک در این محله قدیمی، گهگاهی و بخصوص در بارندگی و... شاهد ریزش سقف و دیوارهای فرسوده املاک این محله هستیم وتا ساکنان در زیر آوار مدفون نشوند، مسئولان هم گویا تصمیم ندارند، اقدامی اساسی نمایند و وعده و وعیدها نیز تاکنون کارساز نبوده است.
حال نیز گرچه تحقق وعده استاندار هرمزگان را بایستی عاملی در جهت تسریع در نوسازی املاک فرسوده قلمداد کرد؛ اما نیاز است در خصوص رفع مشکلات صدور سند املاک در محلات مختلف نیز تدابیری اندیشید تا مانعی بر سر راه استفاده از تسهیلات نوسازی وجود نداشته باشد و بسیاری از املاک بدلیل نداشتن سند، از بازسازی محروم نشوند و این املاک فرسوده تخریب نگردند. بطور حتم نوسازی املاک فرسوده باعث افزایش امنیت زندگی کردن در آنها نیز می شود. در زمان تهیه گزارش از محلات بخصوص محله آیت ا... غفاری بندرعباس،املاکی را مشاهده کردم که سقف یا دیوارشان شکاف برداشته و یا تخریب شده بودند و ساکنان توان مالی برای تعمیر و نوسازی هم نداشته و اعطای تسهیلات نوسازی می تواند بخشی از این مشکل را برطرف نماید که املاک بدون سند هم نمی توانند از تسهیلات نوسازی استفاده کنند وروز به روز بر تعداد املاک فرسوده در این محله افزوده می شود و وعده ها نیز در این محله تاکنون گره گشا نبوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار