معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی از راه‌اندازی جامعه تخصصی هنرمندان صنایع‌دستی در استان مرکزی در آینده‌ای نزدیک خبر داد.
کد خبر: ۹۶۲۹۹۶
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۶ 10 May 2021

 

به‌گزارش تابناک مرکزی، قاسم کاظمی درباره نشست هم‌اندیشی با هنرمندان شهرستان اراک به ویژه هنرمندان فعال در سرای مهر بازار تاریخی افزود: امسال سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌هاست و در این راستا درصدد رفع موانع در مسیر کاری هنرمندان صنایع‌دستی استان مرکزی هستیم.
معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: اخیرا موانع و مشکلاتی برای هنرمندان فعال در سرای مهر بازار تاریخی اراک ایجاد شده بود که با هم‌اندیشی صورت گرفته بخشی از مشکلات حل شد و مقرر شد که نماینده‌ای از سوی هنرمندان تعیین شود تا پیگیر امور باشد.
او یادآورشد: محل فعالیت هنرمندان صنایع‌دستی حاضر در سرای مهر با سفره‌خانه سنتی پارسیان درب مشترک دارد که این امر رفت و آمد و ورود و خروج را دچار مشکل کرده است، همچنین مسائل در خصوص موارد نظافتی و انشعاب برق و شلوغی ناشی از جشن‌ها و تجمعات سفره‌خانه مطرح شد.
کاظمی اضافه کرد: به منظور رفع این مشکلات تصمیم بر این شد که با معاونت گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی در راستای رفع مشکلات هم‌اندیشی صورت گیرد.
او گفت: در این جلسه مسئله راه‌اندازی جامعه تخصصی هنرمندان صنایع‌دستی استان نیز مطرح و مقرر شد که از هر شهرستان یک نماینده از سوی هنرمندان مشخص شود و در شهرستان اراک به دلیل وسعت و تعداد هنرمندان دو تا سه نماینده معرفی می‌شود تا به اهداف این جامعه تخصصی دست یابیم و امید می رود در سال ۱۴۰۰، مشکلات هنرمندان رفع شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار