باور کنید این حرف های شما مسئولین نمکی بر زخم برمردم است !مردم به ناکارآمدی سیستم های اقتصادی ونظارت بر بازار خو کرده اند ،حداقل در چنین شرایطی حرف نزنید بهتر از خرف زندیست که همچون پتکی بر سر مردم فرود می آید!
کد خبر: ۹۶۲۹۸۴
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۹ 10 May 2021

تابناک ایلام ::معاون اقتصادی استاندار ایلام  در نشست بررسی تورم ایلام گفته است: بر اساس اعلام مرکز آمار، تورم استان در ماه های اخیر بیش از سایر استان های کشور بوده که نیازمند بررسی و علت یابی است.

جهانگیر رستم زاد تحریم ها، شیوع کرونا، دوری از مرکز، گران بودن کرایه حمل، نبود صنایع تولیدی بزرگ‌، اجاره بها و مسایل اقتصادی، مرزی بودن استان را از عمده ترین دلایل افزایش تورم اعلام کرده و بیان داشت: نظارت مردمی به واقع ضعیف است و مردم باید نسبت به گران فروشی از طریق سامانه ۱۲۴ اطلاع دهند.

به گفته معاون اقتصادی استاندار ایلام؛ اگر مردم پای کار بیایند و از گران فروشان به جای انعکاس در فضای مجازی به مرجع قانونی یعنی ۱۲۴ خبر و انتقاد کنند، با توجه به پیگیری مقامات مسوول کم کم این گرانی ها کمتر می شود و کسی جرات افزایش قیمت خودسرانه را ندارد.

اینکه معاون اقتصادی استاندار ایلام بالاخره به این نتیجه رسیده اند که استان ما از حیث تورم نسبت به سایر نقاط کشور در جایگاه اول ایستاده است وبه این موضوع واکنش نشان داده است را باید به فال نیک گرفت که بالاخره یک مسئول اقتصادی استان این موضوع را پذیرا شده اند .

اما این نکته جای تامل وبحث دارد که ایشان به عنوان عالیترین مقام اقتصادی استان که باید پاسخگوی شرایط پیش آمده باشند که چگونه ممکن است  وقتی تحریم ها ومشکلات اقتصادی به صورت یکسان اقتصاد کشور را تحت تاثیر خود قرار داده است ،در استانی همچون ایلام ،این وضعیت به مراتب بدتر از سایر نقاط کشور باشد.

تازه اینکه معاون اقتصادی استانداری به جای ریشه یابی چرایی بروز رفتارهای خودسرانه از سوی صنوف مختلف که باعث شده دامنه فشارهای اقتصادی ناشی از مسائل مبتلابه در کشور بیشتر دامن ایلامی ها رابگیرد ،توپ ضعف عملکردها و ناکامی سیستم نظارت بر بازار رابه زمین مردم انداخته اند !

این چه شیوه نظارت و کارکرد در حوزه اقتصادی است که مقام عالی اقتصادی استان به جای عذر خواهی از مردمی که کمرشان زیر انواع واقسام فشارهای اقتصادی خم شده است ،به جای تبیین چرایی شکل گیری چنین وضعیت غیر قابل تحملی و همچنین یافتن راهی برای کنترل آن ،مردم را مقصر جلوه می دهند ؟!

از این صحبتهای جناب معاون اقتصادی استاندار این گونه برداشت می شود که با وجود اینکه خود آقایان به وضعیت بازارآشفته استان اشراف دارند اما تا زمانی که  مردم از طریق 124آن را به دستگاه مربوطه گزارش ننمایند ،هیچ ماموری ناظری اجازه بررسی وضعیت بازار و برخورد با گرانفروشان را نخواهد داشت ! پس بفرمایید اینان بابت چه چیزی حقوق دریافت می کنند !؟

جناب معاون !مردم ما اگربه خاطر وضعیت اقتصادی که به آنان تحمیل شده  انتقاد نمی کنند یا اینکه به سامانه 124گزارش نمی کنند ،رضایت آنان از سکوت نیست !بلکه به خاطر بی اعتمادیست که به سیستم نظارت بازار دارند و می دانند از آنها آبی گرم نمی شود !

جوری حرف می زنید ؛یعنی همان متصدی سامانه نظارتی 124 خود نمی داند چه وضعیتی بر بازار حاکم است وحتما باید از زبان مردم بشنود؟!یعنی آن مامور نظارت بر بازار ،خودشان مرغ ،گوشت ،برنج ،روغن ،قند و انواع میوه را به قیمتی متفاوت تر از قیمتی خرید می کنند که مردم به آن دسترسی دارند ؟! 

آیا دیواری کوتاهتر از دیوار مردم پیدا نکردید ؟! چرا به جای اینکه بگویید مردم مقصرند که گزارش نمی کنند ،نمی گویید خودتان مقصرید که بازار را به حال خود رها کرده اید ؟ چرا نمی گویید ناکارآمدی سیستم نظارت ودستگاههای خوزه اقتصادی استان عامل شکل گیری این وضعیت در استان هستند ؟!

باور کنید این حرف های شما مسئولین نمکی بر زخم برمردم است !مردم به ناکارآمدی سیستم های اقتصادی ونظارت بر بازار،گرانی ها و مشکلات متعدد اقتصادی  خو کرده اند ،حداقل در چنین شرایطی حرف نزدن  بهتر از حرف زندیست که همچون پتکی بر سر مردم فرود می آید!

شاید از این منظر درست بگویید که مردم مقصرند !چرا ؟! چون مردم بیش از حد تصور مستاصل وساکت  شده اند ،اگر چنین نبود که سکوتشان به غلط ،رضایت معنا نمی شد! تا اینگونه امثال شما از دیوار کوتاهشان بالا بروید و بر سرشان فریاد بکشید و اینگونه گناه خود را بشویید !

از این منظر درست می گویید مردم مقصرند ! چون اگر روزگاری امثال شما مدیران غیر متخصص ،زمام اموری که با تجربه وسواد شما هیچ سنخیتی نداشت  را عهده دار شدید ،همین مردم سکوت نمی کردند و به این شیوه تقسیم غنائم قدرت اعتراض می کردند ومانع از حاکم شدن امثال شما بر مصادر مدیریت تخصصی استان می شدند ،امروز آنان را به خاطر تورم وگرانی های استان مقصر جلوه نمی دادید ! راست می گویید؛مردم مقصرند!!

بیشتر بخوانید

مردم باید نسبت به گران فروشی از طریق سامانه ۱۲۴ اطلاع دهند

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
تابناک واقعیت رو بخواهید اقای معاون اقتصادی استاندار در حد رئیس دفتر استاندار هم نبودند منتها با لابی و اصرار و التماس و نزدیکی به استاندار سابق جایگاه مهمی روگرفته و فقط برای کسب رزومه و استفاده از آن در دولت همسو با خودش در آینده است و لاغیر!!!!!!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار