تابناک کهگیلویه و بویراحمد از شورای اداری استان گزارش می دهد (بخش اقتصادی)
جزئیات بودجه به صورت شفاف مطرح شد تا مشخص شود که مسئولین استان خصوصا استاندار در اقدام خود برای افزایش بودجه موفقیت چشمگیری داشته اند و همچنین معلوم شود که نمایندگان در مجلس چندان دست و پا بسته نبوده اند
کد خبر: ۹۶۲۹۷۵
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۴ 10 May 2021



صبح امروز اولین نشست شورای اداری استان در سال جدید با حضور نماینده ولی فقیه در استان ، مدیران و مسئولین استانی و به ریاست استاندار کهگیلویه و بویراحمد در حالی برگزار شد که چند موضوع بسیار مهم از جمله مباحث بودجه ای استان در آن مطرح شد .
از آنجا که یکی از مهمترین مباحث پر چالش سال جدید مربوط به ارقام بودجه بوده تا جایی که در برخی خبرها ، صحبت از عدد صفر در برخی ردیف ها مطرح می شد و دو نماینده استان به صورت بی سابقه ای مورد هجمه قرار گرفته بودند ، امروز در شورای اداری به صورت شفاف جزئیات بودجه مطرح شد تا مشخص شود که مسئولین استان خصوصا استاندار در اقدام خود برای افزایش بودجه موفقیت چشمگیری داشته اند و همچنین معلوم شود که نمایندگان در مجلس چندان دست و پا بسته نبوده اند و عضویت یکی از نمایندگان استان در کمیسیون تلفیق ، کمک چشمگیری به افزایش ارقام نهایی بودجه استان داشته است .
کمک 16 درصدی نمایندگان به بودجه
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، حسین کلانتری در این نشست ، با اشاره به اینکه رشد اعتبارات استان بسیار خوب بوده است، افزود : امسال ۵۶ درصد در لایحه اعتبارات استان رشد داشته که رشد تاریخی به شمار می رود در مجلس هم تلاش خوبی شده و ۵۶ درصد به ۷۲ درصد رسیده است.
استاندر کهگیلویه و بویراحمد ، گفت : در محرومیت زدایی هم ۵۰۰ میلیارد تومان علاوه بر بودجه مصوب به استان اختصاص داده شده است و همچنین از لحاظ اعتباری توجه بسیار خوبی به عمران روستاها و شهرهای استان شده که باید مدیران پای کار بیایند و با تقسیم بودجه و اعتبارات با رعایت عدالت کار خود را آغاز کنیم.
نگاهی به برنامه راهبردی استان در حوزه اقتصادی
کلانتری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه برنامه راهبردی سال براساس تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها پیش بینی شده است، اظهار داشت: حوزه اقتصادی استان کهگیلویه و بویراحمد فعال بوده و طرح های مهمی با مجموعه وزارت کار،همچنین تامین اجتماعی و مجموعه های وابسته در دستور کار داریم که یکی از آنها بیمارستان ۱۰۰ تختخوابی در دهدشت بوده و با وزارت کار ۳۳۵ میلیارد تومان تفاهم‌ نامه امضا کرده ‌ایم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه گفت: در استان اتفاق مهمی در معادن افتاده و تحرک خوبی در پتروشیمی ها داریم اعتباری که برای این پروژه ها تصویب شده ۳۷ هزار میلیارد تومان است که الان ۱۵ هزار میلیارد تومان آن جذب استان شده و روز گذشته هم جلسه ای در بانک ملت برای تکمیل سیکل ترکیبی دهدشت داشتیم و توانستیم از صندوق توسعه ملی مجوز ۲۲۵ میلیون یورو بگیریم و همچنین در خصوص اراضی دهدشت غربی خبرهای خوبی در راه است.
مهمترین اقدامات استان تا پایان دولت
نماینده عالی دولت در استان در بخش دیگری از سخنانش، بیان کرد: در سال گذشته ۳۵ طرح راکد را فعال کردیم امسال هم این روند شتاب پیدا خواهد کرد امسال چند کار مهم داریم و پایان دولت را یک فرصت می دانیم که پروژه ها را تکمیل کرده و تحویل دولت بعدی دهیم.
کلانتری گفت: امید است برخی از پروژه ها تا پایان اردیبهشت ماه به بهره ‌برداری برسد همچنین امیدواریم فاز نخست پتروشیمی گچساران و آبگیری سد چم شیر را داشته باشیم.
کلانتری با اشاره به اینکه در کل استان یک هزار و ۴۲۹ پروژه عمرانی داریم، تاکید کرد: این پروژه ها باید پیگیری و مشکلات آنها برطرف شود مدیران ما باید درگیر این بخش باشند.
مرد بودجه ای استان چه می گوید؟
در نشست امروز رئیس سازمان مدیریت استان هم به صورت شفاف جزئیات اعتبارات و دخل و خرج استان در سال 99 و ارقام بودجه در سال جاری را مطرح کرد که نشان از رشد چشمگیر دارد .
علی شهابی نسب گفت : کل اعتبارات عمرانی استان که در ابتدای سال 99 ابلاغ شد 932 میلیارد تومان بوده است که تا پایان سال به عدد 943 میلیارد رسیده است .
شهابی نسب گفت : از مجموع بودجه ابلاغی در سال گذشته ، 491 میلیارد معادل 52 درصد تخصیص داده و به استان ابلاغ که از این مبلغ تخصیص یافته 208 میلیارد به صورت نقد وارد خزانه استان و280 میلیارد تومان هم به صورت اسناد خزانه اختصاص داده شده که باید تا تیرماه تحقق پیدا کند.
وی ادامه داد : در بحث بودجه 1400 عدد 1 هزار و 600 میلیارد تومان در تاریخ 5 اردیبهشت به استان ابلاغ شده است .که خوشبختانه رشد 56 درصدی لایحه در مجلس به عدد 72 درصدی رسیده است .
جزئیات کامل بودجه استان را در فیلم زیر ببینید
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار