زهرا پناه با اشاره به اینکه برداشت این گیاه دارویی تا اواخر اردیبهشت ماه ادامه ادارد، افزود: پیش‌بینی می‌شود ۳ تن آویشن خشک از مزارع شهرستان کازرون برداشت شود.
کد خبر: ۹۶۲۹۶۵
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۳ 10 May 2021

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: زهرا پناه با اشاره به اینکه برداشت این گیاه دارویی تا اواخر اردیبهشت ماه ادامه ادارد، افزود: پیش‌بینی می‌شود ۳ تن آویشن خشک از مزارع شهرستان کازرون برداشت شود.

این مقام مسئول با اشاره به این‌که آویشن گیاهی چند ساله و مقاوم به کم آبی است که هر ساله در مناطق گرمسیری دو تا سه چین از آن می‌توان برداشت کرد تصریح کرد: این گیاه با شرایط اقلیمی و آب و هوایی شهرستان کازرون کاملا سازگاری داشته و افزایش سطح زیر کشت می‌تواند برای چندین نفر اشتغال زایی پایدار ایجاد کند.

پناه با اشاره به اینکه آویشن یکی از مهمترین گیاهان دارویی مورد استفاده در صنایع داروسازی، غذایی، ‏آرایشی و بهداشتی است افزود: آویشن یک ضدعفونی کننده قوی با ‏خاصیت آنتی اکسیدانی مناسب است.

کارشناس باغبانی جهاد کشاورزی شهرستان کازرون بیان کرد: این گیاه دارویی ارزش افزوده‌ی بسیار خوب و زنجیره ارزش کاملی دارد و از صاحبان صنایع علاقه‌مند به توسعه کشت گیاهان دارویی در این شهرستان با اعطای تسهیلات حمایت می‌شود.

 

برچسب ها: برداشت ، آویشن ، کازرون
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار