شهروندان اصفهانی مطمئن باشند
آب شرب باید دارای املاح مفید مانند کلسیم، منیزیم، آهن، سدیم و املاح دیگر در محدوده استاندارد 1053 باشد تا برای آشامیدن مناسب گردد.
کد خبر: ۹۶۲۹۱۳
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۰ 10 May 2021

 مدیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب شرکت آبفای استان اصفهان گفت: مدتی است برخی افراد سودجو با انجام آزمایش های ساختگی و انتشار نتایج، سلامت آب شرب را زیر سوال برده و موجب تشویش اذهان عمومی می شوند.

فهمیه امیری ضمن رد این گونه شایعات عنوان کرد: افراد سود جو با ورود الکترودهای فلزی به داخل آب شرب حاوی املاح معدنی، موجب اکسیده شدن و تغییر رنگ آب شرب می شوند، در حالی که هنگام ورود الکترود به آب مقطر که فاقد املاح است، هیچ واکنشی ایجاد نشده و رنگ آب تغییری نمی کند.

مدیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب آبفای استان اصفهان با اشاره به غیرعلمی بودن فیلم های منتشر شده در فضای مجازی عنوان کرد: در فیلم های منتشر شده، جامدات محلول در آب را معادل سختی آب معرفی می کنند در حالی که این امر اشتباه است.

وی به توضیح سختی آب پرداخت و عنوان کرد: سختی آب بر اثر وجود بیش از اندازه نمک های محلول کلسیم و منیزیم و تا اندازه ای آهن و منگنز در آب به وجود می آید که استاندارد آن 500 میلی گرم بر لیتر است.

امیری افزود: بر اساس استاندارد 1053 حداکثر مجاز جامدات محلول درآب 1500 میلی گرم بر لیتر است.

وی با تاکید بر پایش روزانه ی میکروبی، شیمیایی، آلاینده های معدنی و آلی در مناطق شهری و روستایی استان اصفهان افزود: روزانه 27 آزمایشگاه تخصصی آب با بهره گیری از نیروهای متخصص، سنجش سلامت و کیفیت آب را بر عهده دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار