محمودرضا نیازی در گفتگو با تابناک:
مدیر کل استاندارد و تحقیقات استان کرمانشاه گفت: با توجه به زمان برداشت انبوه محصولات کشاورزی این اداره کل به منظور جلوگیری از تضییع حقوق کشاورزان و زیان ناشی از عدم دقت وسایل سنجش مورد استفاده، نظارت مستمری بر باسکول‌های جاده‌ای اوزان سنگین دارد.
کد خبر: ۹۶۲۹۱۲
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۷ 10 May 2021

محمودرضا نیازی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه با اشاره به اینکه برداشت غلات در مناطق گرمسیری استان در اواخر ماه جاری آغاز می‌شود، اظهار کرد: در این ایام شاهد برداشت محصولات کشاورزی استراتژیک از جمله گندم، جو، نخود، کلزا در مناطقی مانند گیلان غرب، سرپل ذهاب، سومار و قصر شیرین هستیم لذا دقت و صحت عملکرد باسکول‌های جاده‌ای در سنجش محصولات کشاورزی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

محمودرضا نیازی تصریح کرد: با توجه به وظایف سازمانی این اداره کل در نظارت بر دقت و صحت عملکرد انواع وسایل توزین، از ابتدای سال جاری باسکول‌های سنگین وسایل نقلیه جاده‌ای مناطق گرمسیری سنجش محصولات کشاورزی و صنعتی توسط این اداره کل کالیبره شده است و آماده خدمت رسانی به کشاورزان است.

نیازی در پایان افزود: درحال حاضر بیش از ۳۷۰ باسکول سنگین جاده‌ای فعال تحت پوشش این اداره کل در استان وجود دارد که در طول سال به صورت دوره‌ای کالیبره می‌شوند و آزمون‌های ادواری روی آن‌ها بر اساس ضوابط اجرایی و مقررات اوزان و مقیاس‌های سازمان ملی استاندارد ایران به منظور صیانت از حقوق شهروندی و اطمینان از صحت عملکرد وسایل سنجش انجام می‌گیرد.

وی در پایان گفت: کالیبراسیون باسکول‌های مناطق گرمسیری در ۲ مرحله در حال انجام است که مرحله اول آن انجام و مرحله دوم آن نیز در دست اجرا است که در هر مرحله ۶۵ باسکول سنگین کالبیره می‌شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار