رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بوشهر گفت:
تابناک- رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بوشهر گفت: باید بیش از 70 درصد مردم واکسینه شوند تا بشود ماسک‌ها را برداشت و بتوانیم به روال عادی زندگی برگردیم. 
کد خبر: ۹۶۲۹۰۵
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۲ 10 May 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک از بوشهر، سعید کشمیری اظهار کرد: اکنون قریب به 2 درصد از افراد در کل کشور واکسینه شده که از این تعداد در استان بوشهر تا کنون  18 هزار نفر را شامل می شود.

وی افزود: فاز دو که شامل سالمندان بوده یعنی افراد بالای 80 سال که قریب به 12 هزار نفر افراد 80 سال به بالا در استان هست که تا کنون 3500تا 4 هزار نفر از آنها واکسینه شده اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خاطر نشان کرد: تا دو هفته آینده مابقی افراد سالمند واکسینه خواهد شد که این کار در بعضی شهرستان‌ها بصورت تجمعی و در برخی شهرستان‌ها در مراکز بهداشتی در حال انجام است.

 کشمیری شرح داد: هفته اخیر هفته خوب بود چون کاهش در میزان ابتلا و بستری در استان را شاهد بودیم که در فروردین ماه روزانه در استان 600-700 نفر به تعداد مبتلایان اضافه می‌شد ولی اکنون روند بیماری در حال سیر نزولی است.

وی گفت: اوایل فروردین 60 بیمار بستری کل استان بوده و اواخرش 460  بیمار، که خیلی ناراحت کننده بود ولی خوشبختانه  با تعطیلی صورت گرفته، کاهش حضور کارمندان در ادارات، رعایت بیشتر پروتکل توسط مردم، بسته شدن بازار و کم شدن جمعیت‌ها اکنون تعداد مبتلایان کمتر شده و باعث سیر نزولی روند بستری در استان شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان کرد: در این مدت تعطیلی مراسم عروسی و عزا رعایت شده و در نتیجه میزان ابتلا پایین آمده و دو هفته بعد شاهد بوده‌ایم که میزان بستری کم شده و ان شالله دو هفته بعد میزان مرگ ومیر کم خواهد شد.

 کشمیری اظهار کرد: در استان 38 هزار نفر مبتلا داریم که در اول فروردین این تعداد 20 هزار نفر بوده و در همین 45 روز گذشته 18هزار نفر اضافه شده یعنی تقریبا این آمار دو برابر شده است و اگر ما غفلت کنیم هر لحظه میتواند بیماری شعله ور شود. 

وی افزود: از سه شنبه هفته جاری تا شنبه هفته آینده بدون توجه به رنگبندی کل ورودی و خروجی‌های استان به طور کامل بسته خواهد شد و 4 روز در کل کشور هیچ مسافرتی انجام نخواهد شد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار