مدیر کل اسناد و کتابخنه ملی منطقه غرب گفت:۱۹ اردیبهشت فرصتی ست برای بزرگداشت مقام والای "تاریخ"، "اسناد تاریخی" و "تاریخ پژوهان"که به حق در حفظ هویت ملی و مذهبی و فرهنگ و تمدن جوامع به خصوص ایران کهن و همیشه سرافراز جانفشانی کرده اند.
کد خبر: ۹۶۲۸۸۸
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۶ 10 May 2021
۱۹ اردیبهشت در تقویم ملی به نام روز بزرگداشت شیخ ابوجعفر محمّد بن یعقوب بن اسحاق رازی معروف به شیخ کلینی آن عارف و دانشمند بزرگ و صاحب کتاب الکافی و مشهورترین فقیه و محدث شیعه است که به همین مناسبت به عنوان روز اسناد ملی و میراث مکتوب نیز نامگذاری شده است.
 
 
به گزارش تابنک همدان، خانم میثاق گودرزی به مناسبت سالروز تاسیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران پیامی صادر کردند متن  پیام به این شرح می باشد.

"تاریخ" آئینه تمام نمای زندگی بشری و "اسناد تاریخی" سند محکمی بر حضور تلخ و شیرین و تاثیر ملت‌ها و جوامع اجتماعی بر گستره گیتی اند. از گذشته چیزی به جای نمی‌ماند جز خاطره، تاریخ و اسناد روزگاران پیشین و ما امروز بر اساس همین اسناد و مدارک و روایت‌ها آن‌ها را قضاوت می‌کنیم که چگونه زیستن، چگونه فکر کردن و چه نتیجه‌ای به جای گذاشتند.

آیندگان نیز ما را قضاوت خواهند کرد و روز‌های بودنمان را در بوته نقد قرار خواهند داد. حال این به اختیار ما است که از ما به نیکی و بزرگی یاد کنند و یا مثل برخی گذشتگان، افسوس خورند که چه کشتیم و چه درو کردیم.
 
این روز فرصتی است برای بزرگداشت مقام والای "تاریخ"، "اسناد تاریخی" و "تاریخ پژوهان" که به حق در حفظ هویت ملی و مذهبی و فرهنگ و تمدن جوامع به خصوص ایران کهن و همیشه سرافراز جانفشانی کرده اند.
از شهریور سال ۱۳۷۱ مدیریت اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور به نمایندگی از سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، در همدان تاسیس شده و بیش از ۲۹ سال است که به رتق و فتق اسناد با ارزش تاریخی استان‌های تحت پوشش خود مشغول است و بحمدالله امروز بیش از پنج میلیون برگ سند تاریخی را در خود حفظ و نگهداری می‌کند.
در این مرکز، منابع عظیم نسخ خطی، اسناد و مدارک، منابع دیداری و شنیداری، پایان نامه ها، نشریات، مصاحبه‌های تاریخ شفاهی و منابع غیر کتابی نگهداری می‌شود که منابع ارزشمندی برای محققان و تاریخ پژوهان است و امیدواریم بتوانیم همراه با کارکنان و کارشناسان این مرکز بیش از پیش در حفظ و حراست از میراث مکتوب منطقه غرب کشور و کهن دیار هگمتانه کوشا و تاثیرگذار باشیم.
در پایان سر تعظیم فرود می‌آورم بر آستان معظم همه مسئولان، مدیران، "یاوران اسناد" و فعالان اسنادی که در سال‌های گذشته با حمایت‌های مادی و معنوی، اهداء مجموعه‌های اسنادی به آرشیو ملی ایران و به اشکال مختلف ما را یاری کردند و همچنان همراه ما هستند و ان شاء الله خواهند بود.
سالروز تاسیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران بر شما تاریخ سازان امروز و فردا مبارک باد

میثاق گودرزی
مدیر کل اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار