رییس اسبق دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه، برنامه محوری را یکی از انتظارات جدی جامعه از داوطلبان ریاست جمهوری دانست و گفت: داوطلبان باید حتما برنامه‌های خود را پیش از انتخابات به مردم ارایه دهند و به شیوه‌های تبلیغاتی بسنده نکنند.
کد خبر: ۹۶۲۸۷۶
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۲ 10 May 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،«نوذر قنبری»، افزود: در دوره‌های قبلی انتخابات ریاست جمهوری دیدیم که تمام داوطلبان تنها به دادن وعده بسنده می کردند و برنامه چندانی برای حل مشکلات کشور ارایه نمی دادند.

به گفته این استاد دانشگاه تنها مدعی شدن برای حل مشکلات از سوی داوطبان کافی نیست بلکه افراد باید برنامه های عملی خود برای حل مسائل را نیز ارایه دهند تا بتوان در رابطه با آنها قضاوت کرد.

جناح‌های سیاسی کشور باید پوست‌اندازی کنند

استاد دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه در ادامه اظهار داشت: مردم در طول دوره های قبل روسای جمهور مختلفی از ۲ جناح سیاسی انتخاب کرده و نسبت به عملکرد آنها نا امید شده اند.

قنبری با اشاره به اینکه کشور نیاز به چهره های جدید و پر انرژی دارد، افزود: حتی ۲ جناح اصلاح طلب و اصول گرا کشور نیز برای حضور در انتخابات باید پوست اندازی کنند و نامزدهای جوان را به عرصه انتخابات بفرستند.

رییس اسبق دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه توضیح داد: مردم نسبت به چهره هایی که تاکنون در مستند قدرت قرار داشتند، حساسیت پیدا کرده اند و آنان را بسیار دورتر از جامعه می دانند از این رو این افراد نمی توانند گزینه های مناسبی برای ایجاد شور انتخاباتی باشند.

قنبری شروط اعلام شده از سوی شورای نگهبان را از عوامل ایجاد محدودیت برای انتخاب چهره های جدید دانست و گفت: بدون شک اگر افراد جوان برای انتخابات ریاست جمهوری نامزد شوند، مردم استقبال بیشتری از صندوق های رای خواهند کرد.

به گزارش ایرنا، داشتن حداقل ۴۰ سال سن، داشتن درجه سرلشکری برای نظامیان و سابقه مدیریت ارشد در سطح وزارت از جمله شروطی هستند که از سوی شورای نگهبان برای انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری اعلام شده است.

این استاد دانشگاه در بخش دیگری از صحبت های خود اظهار داشت: مردم با توجه به شرایط نامناسب اقتصادی از عملکرد مسوولان ارشد و اختلافات جناح های مختلف سیاسی گلایه دارند.

نرفتن پای صندوق دردی را دوا نمی کند

قنبری خطاب به مردم گفت: در هر صورت نرفتن پای صندوق های رای و کاهش مشارکت انتخاباتی دردی را از کشور دوا نمی کند و بلکه با فاصله گرفتن از انتخاب فرد اصلح امکان دارد شرایط را نیز دشوارتر کند.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران در حال رسیدن به بلوغ است، گفت: انتخابات پیش رو، دوره ای حساس برای کشور محسوب می شود و می تواند انقلاب اسلامی ایران را به بالندی برساند.

این استاد دانشگاه تاکید کرد که تمام جناح های سیاسی کشور برای به بلوغ رسیدن انقلاب اسلامی مسوول هستند و باید تمام تلاش خود را به کار گیرند.

بر اساس اعلام ستاد انتخابات کشور سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ۲۸ خرداد ماه در سراسر کشور برگزار می شود.

روند نام نویسی از داوطلبان ریاست جمهوری از ۲۱ اردیبهشت ماه آغاز می شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار