مسوول بیماری‌های خاص و پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از تزریق واکسن کرونا به ۷۴۸ بیمار خاص در استان خبر داد و گفت: تاکنون واکسن کرونا به ۲۶۳ بیمار دیالیزی، ۳۴۱ نفر از بیماران مبتلا به ام اس، تعداد ۷۶ بیمار تالاسمی و ۶۵ بیمار هموفیلی در استان تزریق شده است.
کد خبر: ۹۶۲۸۷۰
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۳ 10 May 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،دکتر بهنام روندی افزود: هم اکنون سه هزار و ۸۸ بیمار خاص در استان کرمانشاه شناسایی شده است که از این تعداد ۶۷۳ بیمار دیالیزی، هزار و ۸۸۳ نفر مبتلا به ام اس، تعداد ۳۰۱ نفر مبتلا به تالاسمی و ۲۳۱ نفر نیز مبتلا به بیماری هموفیلی هستند.

وی اظهار داشت: مراکز کلینیکی بوستان، شهید فتاحی، دیالیز بیمارستان امام رضا (ع) و امام خمینی (ره) درحال واکسیناسیون این بیماران هستند.

ورود ۴۱ هزار دوز واکسن کرونا به کرمانشاه

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اعلام کرد: تاکنون ۴۱ هزار دوز واکسن کرونا وارد استان شده که از این آمار ۳۱ هزار دوز تاکنون تزریق شده و ۱۰ هزار دوز دیگر نیز در حال تزریق است.

دکتر «محمودرضا مرادی» به ایرنا افزود: این ۱۰ هزار دوز واکسن اکنون برای افراد بالای ۸۰ سال، بیماران سرطانی و بیماران خاص تزریق می‌شود.

به گفته وی، از میان سه قشر نامبرده روند تزریق برای بیماران خاص به دلیل شرایط بیماری که دارند به کندی پیش می‌رود.

۲شهرستان قرمز است

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به اینکه از هفته آینده روند واکسیناسیون افراد بالای ۷۵ سال نیز انجام می شود، افزود: در حال رایزنی هستیم تا بتوانیم مجوز واکسیناسیون اقشار در معرض خطر همچون خبرنگاران و رانندگان تاکسی را نیز اخذ کنیم.

از مجموع ۱۴شهرستان استان کرمانشاه اکنون ۲ شهرستان در وضعیت قرمز، هفت شهرستان در وضعیت نارنجی و پنج شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.

مجموع جانباختگان ناشی از کرونا از ابتدای همه گیری تاکنون در استان کرمانشاه به یک هزار و ۷۵۷ نفر رسیده است.

هم‌اکنون ۶۷۱ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان کرمانشاه بستری هستند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار