مدیرکل راه و شهرسازی ایلام گفت: سال گذشته ۳۷۰ میلیارد ریال از بدهی‌های پیمانکاران بخش راه و شهرسازی این استان از طریق تهاتر بانکی و مالیاتی پرداخت و تسویه شد.
کد خبر: ۹۶۲۸۶۶
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۱ 10 May 2021

به گزارش تابناک ایلام ؛ عبدالله بهادری  اظهار داشت: با هماهنگی‌های به عمل آمده افزون بر ۳۷۰ میلیارد ریال از مطالبات سال گذشته پیمانکاران از طریق تهاتر بانکی و مالیاتی تسویه شد که در نوع خود در این اداره کل کم سابقه است.

وی افزود: از این میزان پرداخت بدهی پیمانکاران افزون بر ۲۲۰ میلیارد ریال تهاتر بدهی های بانکی و بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال تهاتر بدهی های مالیاتی در راستای اجرای بند (و) تبصره قانون بودجه سال۱۳۹۹در اداره کل راه و شهرسازی استان ایلام تاکنون تسویه شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام تاکید کرد: با تسویه بدهی های بانکی و مالیاتی انجام شده، علاوه بر تسریع روند اجرای طرح های اجرایی، میزان تخصیص این طرح ها نسبت به سرانه تخصیص سالیانه افزایش قابل توجهی داشته است.

بهادری با اشاره به پروژه های در دست اجرای این اداره کل بیان کرد: ۴۴ پروژه راهسازی به طول ۲۱۷ کیلومتر با اعتبار ۱۲ هزار میلیارد ریال در نقاط مختلف استان در دست اجرا است.

وی اضافه کرد: حفاری تونل ها، احداث تقاطع های غیرهمسطح، احداث بزرگ راه و چهارخطه کردن ورودی و خروجی شهرها و احداث واریانت های مختلف از جمله پروژه های در دست اجرای اداره کل راه و شهرسازی استان ایلام در راستای حذف نقاط پرحادثه و افزایش ایمنی تردد جاده ای است.

وی افزود: طبق اولویت بندی صورت گرفته برنامه توسعه راه های استان به بزرگراه در محورهای ایلام - مهران ، حمیل - ایلام، اندیمشک - دهلران - مهران ، ایلام - ایوان و ایلام - دره شهر - پلدختر در حال اجراست.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام با اشاره به اقدامات انجام شده دولت تدبیر و امید در حوزه راه، یادآور شد: تعریض و مناسب سازی جاده های استان ایلام در قالب چهار پروژه در دولت تدبیر و امید از سوی شرکت ساخت و توسعه راه های کشور اجرایی شد که چهار خطه کردن جاده های ایلام - مهران، ایوان - سراب، ایلام - سرابله و دهلران - اندیمشک از جمله طرح هایی است که در حوزه راهسازی استان ایلام در سال های اخیر به سرانجام رسیده است.

بهادری تاکید کرد: تا پیش از دولت یازدهم تنها ۲۰ کیلومتر از راه های استان چهارخطه بود که این میزان هم اکنون به ۱۴۵ کیلومتر افزایش یافته و تا پایان دولت تدبیر و امید به ۱۵۰ کیلومتر خواهد رسید.

وی گفت: تنها در سال گذشته ۵۳ کیلومتر از راه های این استان با اعتبار هزینه شده ۲ هزار میلیارد ریال چهار خطه شده و زیر بار ترافیک رفته است.

وی اضافه کرد: هم اکنون احداث ۱۰۵ کیلومتر پروژه بزرگراهی در دست اقدام است که با توجه به میزان اعتبارات، اولویت بندی پروژه ها به نسبت میزان تردد کالا و مسافر، میزان تاثیر در شبکه ترافیکی کشوری، رفع نقاط پرحادثه، ترانزیت کالا و مسافر و بخصوص ترافیک ویژه ایام ماه های محرم و صفر صورت گرفته است.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام با اشاره به چهارخطه کردن محور ایلام - مهران گفت: از مجموع ۱۲۰ کیلومتر مسیر جاده ایلام - مهران (از میدان ارغوان تا پایانه مرزی) تاکنون ۹۰ کیلومتر از این محور تکمیل و زیر بار ترافیک رفته است.

بهادری مدت زمان اجرایی کردن این میزان از چهارخطه کردن جاده ایلام - مهران را در مدت چهار سال اعلام کرد و یادآور شد: با احداث ۲ تونل در محدوده تونل کربلا، گره‌های ترافیکی این نقطه برطرف شده است./م

بیشتر بخوایند :

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار