همت گفت: با مدیریت صورت گرفته، همکاری تشکل‌های فعال در زمینه طیور و افزایش بهره‌وری در واحد‌های مرغ گوشتی استان، میزان تولید مرغ گوشتی در قم رو به افزایش است.
کد خبر: ۹۶۲۸۵۶
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۸ 10 May 2021

به گزارش تابناک قم، علی اصغر همت معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی قم با بیان این که قم یکی از استان‌های پیشرو در تولید گوشت مرغ با رعایت استاندارد‌های تعیین شده‌است، گفت: به صورت میانگین ماهانه یک‌میلیون قطعه جوجه‌ریزی در واحد‌های پرورش مرغ گوشتی فعال در قم برای پاسخ به نیاز استان انجام می‌شود.

او ادامه داد: در همین رابطه با وجود محدودیت‌های موجود در تامین نهاده‌ها و سایر مولفه‌های مرتبط با تولید، با تدابیر اتخاذ شده و همراهی بهره‌برداران واحد‌های مرغداری گوشتی استان، میزان تولید گوشت سفید در قم مسیر رو به رشدی را طی می‌کند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی قم بیان کرد: استاندارد‌های تعیین‌شده در خصوص تغذیه و نگهداری از طیور در مرغداری‌های مجوزدار قم رعایت می‌شود و کارشناسان مسئول فنی این واحد‌ها بر این امر نظارت دارند، به‌همین دلیل گوشت مرغ تولید شده در قم کیفیت مناسبی دارد.

همت با اشاره به برنامه‌های مورد نظر برای ترویج مصرف مرغ سایز در استان قم، افزود: استفاده از مرغ سایز (حدود ۲ کیلوگرم) هم برای مرغدار و هم برای مصرف کننده سودمند است، چرا که برای پرورش ضریب تبدیل کمتری دارد و برای مصرف نیز این مرغ دارای گوشت مفید است که چربی آن در حداقل ممکن قرار دارد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی قم تاکید کرد: در زمینه اصلاح نژاد نیز استفاده از جوجه مرغ آرین در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی قم است که ضریب تبدیل پایین‌تری دارد و تولید گوشت آن مقرون به صرفه است و مرغدارانی که از این نوع جوجه استفاده کنند سهمیه نهاده آن‌ها به صورت کامل داده می‌شود.

قم از جمله استان‌های پیشگام کشور در زمینه تولید گوشت مرغ و تخم مرغ است و این استان رشد قابل‌توجهی در صنعت طیور دارد. میزان متوسط تولید بخش کشاورزی استان قم در سال برابر ۸۰۵ هزار تن در زمینهٔ محصولات گیاهی، دامی و شیلات است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار