رئیس حوضه آبریز زاینده رود گفت: با هدف گذاری و صرفه جویی ۲۵ درصدی در تخصیص‌های گذشته می توان از شرایط بحرانی آب در سال جاری عبور کرد .
کد خبر: ۹۶۲۸۰۱
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۴ 09 May 2021

هوشنگ ملایی در جلسه کارگروه پایش و کنترل مصارف آب زاینده رود، اظهار داشت: با هدف گذاری و صرفه جویی ۲۵ درصدی در تخصیص‌های گذشته می‌توان از شرایط بحرانی آبی امسال عبور کنیم.

وی افزود: با توجه به بارگذاری‌های انجام شده و مصارف بیشتر در سال‌های اخیر در حوضه آبریز زاینده رود پایش نقاط برداشت در دو بازه‌ی اصلی سد زاینده رود تا چم آسمان و سرشاخه‌ها تا سد زاینده رود با قوت انجام می‌شود.

رئیس حوضه آبریز زاینده رود با تأکید بر اینکه شرایط کم آبی و خشکسالی در سالهای گذشته نیز تکرار شده است، تصریح کرد: متولیان بخش آب، کشاورزی، حاکمیتی، نیروی انتظامی و قضائی می‌توانند با مشارکت و همکاری شرایط نظم و نسق را در حوضه ایجاد کنند.

وی با اشاره به پتانسیل و ظرفیت‌های دو استان اصفهان و چهارمحال بختیاری، گفت: جلساتی از این دست در راستای مصوبات شورای هماهنگی آبریز حوضه زاینده رود است و برای حل مسائل شنیدن نظرات همگان ضرورت دارد.

ملایی با بیان اینکه آب مصرفی استان‌های اصفهان، چهار محال بختیاری و هم چنین بخش زیادی از استان یزد از حوضه آبریز زاینده رود تأمین می‌شود، تصریح کرد: جمعیت بیشتر مصارف بیشتر را به دنبال دارد و برای تأمین آب پایدار نیاز به صرفه جویی در همه بخش‌ها وجود دارد.

بر اساس گزارش ارائه شده در این جلسه کم بارشی و افزایش دمای گسترده تا نیمه پاییز سال جاری ادامه دارد. این گزارش می‌افزاید: حجم آب مخزن سد زاینده رود در حال حاضر ۴۱۲ میلیون مترمکعب است که نسبت به سال گذشته ۳۲ درصد و میانگین بلند مدت ۵۷ درصد کاهش داشته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار