سید سعید شاهرخی استاندار همدان در جلسه شورای اداری استان که با حضور آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه برگزار شد، گفت: به تاسی از منویات مقام معظم رهبری و برنامه‌های دولت تدبیر و امید، اولیت ما توجه به معیشت، اشتغال و تولید بوده است.
کد خبر: ۹۶۲۷۹۲
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۳ 09 May 2021

سید سعید شاهرخی استاندار همدان در جلسه شورای اداری استان که با حضور آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه برگزار شد، گفت: به تاسی از منویات مقام معظم رهبری و برنامه‌های دولت تدبیر و امید، اولیت ما توجه به معیشت، اشتغال و تولید بوده است.

به گزارش تابناک همدان، وی افزود: تلاش شده تا توان و منابع استان را با برنامه‌ریزی منسجم و تنظیم اسناد راهبردی برای توسعه گام برداریم.

استاندار همدان گفت: سند راهبردی توسعه استان را منطبق با اسناد بالادستی به تفکیک شهرستان‌ها تنظیم و اجرا کرده‌ایم.

شاهرخی درباره سند راهبردی توسعه استان گفت: این سند به عنوان میثاقی بین مدیران استانی است و با این اقدام باعث شده تا دچار روزمرگی نشوند و با برنامه و هدفمند پیش بروند. 

وی ادامه داد: در سند راهبردی مقرر شده که هر ساله ۵هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام شود که این مهم تحقق یافته است. 

شاهرخی گفت: در حوزه اشتغال در سند مقرر شده سالانه حدود ۲۰ هزار شغل ایجاد کنیم که براساس اعلام آمار مرکز آمار این هدف محقق شده است. 

وی خاطر نشان کرد: استان همدان جز استان‌های ممتاز در حوزه‌های اشتغال و سرمایه‌گذاری است.

شاهرخی اشاره‌ای به حوزه کشاورزی کرد و گفت: در‌حوزه جهاد کشاورزی یک هزار و ۵۹۲، در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری با توجه با ظرفیت بالای استان ۱۳۳ واحد، که جمعا دوهزار و ۳۱۳ واحد فعال در استان وجود دارند. 

استاندار همدان اظهار کرد: سیاست ما در حوزه اشتغال منطبق با شعار سال و کمک به واحد‌های در حال فعالیت، احیا واحد‌های راکت و تاسیس و راه‌اندازی واحد‌های تولیدی است. 

وی ادامه داد: تا کنون بیش از ۱۲۰ واحد تولیدی که به دلیل مشکلات تعطیل شده بودند، احیا شده و به چرخه تولید برگردانده شدند.
شاهرخی بیان کرد: با توجه به مساله و چالش آب در سطح کشور، توانسته‌ایم اعتبارات ملی خوبی در این حوزه جذب کنیم در سال‌های اخیر در حوزه آب، توانسته‌ایم ۳ سد در استان احداث کنیم و به بهره‌برداری برسانیم.

وی گفت: با پیگیری‌های نمایندگان استان توانسته‌ایم راه‌اندازی سد خرم‌رود و اجرای سد گرین را رقم بزنیم. 

استاندار همدان اشاره کرد: با همکاری و همراهی نمایندگان استان تلاش شده تا در حوزه راه‌آهن و حمل و نقل ریلی، برای استان تحولات خوبی انجام شود.

وی اشاره‌ای به حوزه صنعت کرد و گفت: در حوزه صنعت پروژه‌های مهمی در دست ساخت داریم که نقش موثری در تحول اقتصادی خواهند داشت.

وی اظهار کرد: میزان تولیدات محصولات کشاورزی در استان بیش از ۵ میلیون تن است شهرک‌های گلخانه‌ای را در سراسر استان دایرند که با همت فارغ‌التحصیلان کشاورزی نقش مهمی در حوزه اشتغال ایجاد کرده‌اند.

شاهرخی ادامه داد: انگور ملایر به عنوان پنجاه‌وسومین میراث کشاورزی در دنیا ثبت شده است. 
استاندار همدان گفت: با توجه به مشکلات و مسائلی که در استان وجود دارند، اقدامات موثری در حوزه توسعه همه جانبه، انجام شده که چشمگیرند.

وی تاکید کرد: در استان همدان پروژ‌ه‌های ملی با اعتبار ۱۰هزار میلیارد تومان و پروژه‌های تولیدی با اعتبار ۸هزار میلیارد تومان در دست اجرا داریم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار