معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان:
پیشداد گفت: باید در راستای جلوگیری از خسارت آفات و بیماری‌ها مبارزه، مراقبت و پیش آگاهی به موقع از اراضی کشاورزی انجام شود.
کد خبر: ۹۶۲۷۵۵
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۵ 09 May 2021
به گزارش تابناک کردستان و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان، محمد پیشداد در اولین جلسه کارگروه پدافند غیرعامل سازمان جهاد کشاورزی استان با دو دستور کار، که با حضور مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کردستان مدیران مرتبط در سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار شد اظهار کرد: در سال زراعی جاری ۱۷۳ هزار هکتار مبارزه با سن مضر غلات در استان انجام شده است.
وی افزود: یکی از موضوعات نگران کننده کاهش عملکرد محصول گندم به میزان ۳۰۰ هزار تن که به دلیل خشکسالی حادث شده در مزارع استان پیش بینی می‌شود.
وی یادآورشد: به دلیل طغیان ملخ بومی در پنج شهرستان سرو آباد، مریوان، قسمتی از سنندج (شویشه)، کامیاران و بانه عملیات مبارزه در سطح ۵۲۰۰ هکتار از اراضی آن‌ها اجرا شده است.
پیشداد تاکید کرد: به دلیل حساسیت شهرستان سروآباد به لحاظ مقدار اراضی رها شده، با بسیج کلیه همکاران بخش‌های مرتبط و کشاورزان منطقه برای مبارزه و پیشگیری از گسترش آفات و جلو گیری از طغیان آن‌ها اقدامات خوبی صورت گرفته است.
وی خاطرنشان کرد: در راستای جلوگیری از طغیان موش در مزارع به میزان ۲۰۰ میلیون تومان سم در اختیار کشاورزان استان کردستان قرار گرفته است.
معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان اظهار داشت: برای قرنطینه و جلوگیری از ورود آفات در مرز‌ها به ویژه آفت مگس مدیترانه‌ای در مرز‌های باشماق و سیران بند بانه، دومرکز آزمایشگاهی بخش خصوصی با کنترل و آزمایش محصولات کشاورزی ورودی و خروجی از استان نقش مهمی را در این زمینه ایفا خواهند کرد.
وی ادامه داد: برای احداث این دو مرکز آزمایشگاهی مبلغ ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده است که آزمایشگاه مرز باشماق فعال و آزمایشگاه سیران بند بانه درحال راه اندازی است.
محمد پیشداد با تاکید بر بهرمندی محصولات کشاورزی وارداتی و صادراتی از گواهی سلامت گفت: صدور گواهی سلامت برای محصولات کشاورزی وارداتی و صادراتی به عنوان یک اولویت مهم در مرز‌های استان در جهت جلوگیری از ورود آفات و بیماری‌ها بسیار مهم و ضروری است.
وی در پایان تاکید کرد: با وجود حجم بالای آفات و بیماری‌های مزارع کشاورزی در سال جاری باید مبارزه بیولوژیکی هم انجام شده تا آسیب به محیط زیست کمتر شده و گامی به سوی توسعه کشاورزی پایدار باشد. تولید محصولات کشاورزی سالم همچنان اولویتی مهم برای جهاد کشاورزی استان کردستان است و بایستی همکاران وکشاورزان عزیز سرلوحه فعالیت‌های خود قرار دهند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار