جانشین استاندار در ستاد مدیریت کرونای استان فارس با اشاره به اینکه تنها یک شهرستان در این استان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد، محدودیت‌های مربوط به ایام عید سعید فطر را تشریح کرد.
کد خبر: ۹۶۲۷۵۰
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۹ 09 May 2021

تابناک فارس به نقل از ایسنا: عبدالرضا قاسم‌پور، ۱۹ اردیبهشت‌ماه در جمع خبرنگاران گفت: به حمدالله و با همکاری مردم شاهد تغییر رنگ‌بندی وضعیت شیوع کرونا در استان فارس هستیم به‌طوری که هم‌اکنون تنها شهرستان قیر و کارزین در استان فارس در وضعیت قرمز قرار دارد و سایر شهرستان‌ها یا در وضعیت نارنجی یا زرد قرار دارند.

قاسم‌پور با بیان اینکه ۶ شهرستان زرین‌دشت، گراش، خنج، فراشبند، سروستان و پاسارگاد در وضعیت زرد به‌سر می‌برند، از تمدید محدودیت‌ها برابر مصوبات جدید ستاد ملی و استانی کرونا در بخش‌های مختلف خبر داد و گفت: در شهرهای قرمز تنها اصناف گروه یک می‌توانند فعال باشند اما اکنون گروه هم مجوز فعالیت دارند و در نارنجی هم اصناف گروه یک و دو و در وضعیت زرد هم اصناف گروه سه اجازه فعالیت دارند اما اصناف گروه ۴ در هر وضعیتی باید تعطیل باشند.

جانشین استاندار در ستاد مدیریت کرونای استان فارس با تاکید براینکه هیچ یک از شهرستان‌های فارس در وضعیت آبی و سفید قرار ندارند، گفت: محدودیت‌های تردد خودرویی شبانه همچنان برقرار بوده و ورود به شهرهای قرمز و نارنجی هم با پلاک غیربومی ممنوع است.

وی با بیان اینکه آموزش‌ها در استان فارس همچنان به‌صورت مجازی است، خاطرنشان کرد که براساس تصمیم ستاد ملی کرونا، امتحانات پایانی پایه‌های نهم و دوازدهم دانش‌آموزان به‌صورت حضوری و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

قاسم‌پور در ادامه از تعطیلی هرگونه مراسم و تجمعات فرهنگی و اجتماعی در استان خبر داد و گفت:‌ دورکاری کارکنان هم مطابق رنگ‌بندی هر شهر باید اعمال شود و در غیر این صورت با متخلفان برخورد خواهد شد.

جانشین استاندار در ستاد استانی مدیریت کرونای فارس در خصوص ایام عید سعید فطر گفت: طرح محدودیت تردد خودرویی از ساعت ۱۴ روز سه‌شنبه، ۲۱ اردیبهشت‌ماه تا ساعت ۱۲ ظهر روز شنبه، ۲۵ اردیبهشت‌ماه در تمام نقاط استان فارس اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: در این طرح خودروهای متخلف شهرهای با وضعیت قرمز جریمه یک میلیون تومانی و شهرهای وضعیت نارنجی و زرد هم جریمه ۵۰۰ هزار تومانی خواهند شد ضمن اینکه به تمام فرمانداران شهرستان‌های مبادی ورودی استان هم تأکید کرده‌ایم که مانع ورود مسافران به استان شوند.

قاسم‌پور با بیان اینکه تمام پارک‌ها، تفرجگاه‌ها و بوستان‌ها هم در ایام تعطیلات عید فطر در سراسر استان تعطیل خواهند بود، از مردم درخواست کرد تا از برگزاری میهمانی‌ها، تجمعات و دورهمی‌ها در ایام تعطیلات عید فطر خودداری کرده و هرگونه مراسم ختم و عروسی را برگزار نکنند چرا هم دستگاه قضا هم نیروی انتظامی ورود جدی خواهد کرد.

جانشین استاندار در ستاد مدیریت کرونای استان فارس گفت: قطعا با ناقضین مصوبات ستاد براساس قانون برخورد جدی می‌شود، گفت: تمام دوربین‌های جاده‌ای و مبادی ورودی و سطح شهرهای استان فعال هستند و خودروهای متخلف را جریمه خواهند کرد.

 

برچسب ها: محدودیت ، عید فطر ، کرونا ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار