مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) همدان گفت: به منظور خودکفایی و توانمندی مددجویان، بیش از ۶ هزار فرصت شغلی در سال گذشته برای سرپرست خانوار‌های مددجوی کمیته امداد در استان ایجاد شده است.
کد خبر: ۹۶۲۷۰۰
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۴ 09 May 2021
بیش از ۶ هزار فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد همدان ایجاد شدمدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) همدان گفت: به منظور خودکفایی و توانمندی مددجویان، بیش از ۶ هزار فرصت شغلی در سال گذشته برای سرپرست خانوار‌های مددجوی کمیته امداد در استان ایجاد شده است.

به گزارش تابناک همدان، «پیمان ترکمانه»  افزود: اشتغالزایی و کمک به خودکفایی مددجویان از اولویت‌های این نهاد است و در سال جاری نیز این برنامه با حمایت بیشتر از مددجویان به عنوان یک اولویت پیگیری می‌شود.

وی اظهار داشت: برای رسیدن به این هدف، در سال گذشته حمایت‌های خوبی در راستای پرداخت تسهیلات قرض الحسنه اشتغالزایی، با همکاری بانک‌های عامل برای طرح‌های کشاورزی، دامداری، صنایع دستی و مشاغل خانگی انجام شده است.

ترکمانه تصریح کرد: درهمین ارتباط ۱۸۰ میلیارد و ۷۶۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه در قالب طرح‌های اشتغالزایی طی سال گذشته به سرپرستان خانوار مددجوی این نهاد در استان همدان پرداخت شده است.

وی ادامه داد: ۱۲ میلیارد و ۹۱۹میلیون تومان از این تسهیلات منابع امدادی و ۱۶۷ میلیارد و ۸۴۱ میلیون تومان نیز از محل منابع بانکی تامین شده است.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) همدان گفت: مجموع تسهیلات پرداخت شده در این قابل ۶ هزار و ۸۳ مورد بوده که ۶۰ درصد آن در روستا‌ها و ۴۰ درصد نیز در مناطق شهری منجر به ایجاد شغل برای مددجویان این نهاد شده است

وی خاطر نشان کرد: ۵۲ درصد وام‌ها نیز به بانوان تحت حمایت کمیته امداد و برای ایجاد شغل در بخش‌های خدمات، صنایع‌دستی، کشاورزی، دامداری و مشاغل خانگی پرداخت شده است.

ترکمانه با تاکید بر اینکه یکی از اهداف اصلی کمیته امداد، ایجاد اشتغال تولید محور در راستای خودکفایی خانواده‌های تحت حمایت است، افزود: سال گذشته با پرداخت تسهیلات خودکفایی به مددجویان، یک هزار و ۲۸۶ نفر از خانواده‌های تحت حمایت به مرحله خودکفایی رسیده و از چرخه حمایتی این نهاد خارج شدند.

وی اظهار داشت: به منظور جلوگیری از انحراف طرح‌ها و راهنمایی به موقع مجریان طرح‌های اشتغال، ۴۵ هزار و ۲۵۸ مورد بازرسی از روند پرداخت و هزینه کرد تسهیلات نیز انجام شده است.

طبق این  گزارش ، بیش از ۴۳ هزار خانوار در استان همدان تحت پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار