هاشمی:
رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: حدود ۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بدهی به شهرداری تهران از سال ۹۴ وجود دارد که در گزارش تحقیق و تفحص شورا اعلام شد و هنوز شهرداری موفق به گرفتن این بدهی از شرکت های مورد قرارداد در آن سال نشده است.
کد خبر: ۹۶۲۶۹۸
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۰ 09 May 2021

 

«محسن هاشمی» روز یک‌شنبه در حاشیه جلسه شورای شهر درباره مصوبه تحقیق و تفحص درباره قرارداد شهرداری با شرکت های رسا تجارت و الماس گفت: برخی قراردادهای شهرداری با سازمان‌ها وجود داشت و شهرداری از این تشکیلات طلبکار بود که هنوز هم این طلب وصول نشده است.

وی افزود: از قبل گفته شده بود که شهرداری ۵ هزار میلیارد تومان طلب از یکی از نهادها دارد که هنوز هم پرداخت نشده است.

هاشمی ادامه‌داد: از شهرداری تقاضای پیگیری این طلب شده بود و اعلام کردیم که در صورت عدم امکان، موضوع از طریق شکایت پیگیری شود.

رییس شورای اسلامی شهر تهران افزود: اما شهرداری چون به اعداد و ارقام مطمئن نبود، تحقیق و تفحص از سوی شورا انجام شد و نتایج آن برای پیگیری به شهرداری فرستاده می‌ شود.

رییس شورای شهر تهران عنوان کرد: این موضوع از ابتدای دوره مطرح بود و بنده در روزهای اول این دوره از آن سخن گفتم اما چون قرار بر رسیدگی به آن در دادسرای نظامی بود قرار شد که حق شهرداری هم داده شود.

به گفته وی، پس از مدتی اعلام شد که دادسرای نظامی کاری با شکایت شهرداری ندارد و لذا این امر موجب کند شدن روند رسیدگی به این بدهکاری شد.

هاشمی خاطر نشان کرد: در همین راستا نیز شورای شهر از شهرداری درخواست رسیدگی به آن را کرده بود اما شهرداری مشغول نهایی کردن مسائل قراردادی بود و موضوع مذکور را پیگیری نمی‌کرد لذا شورا مستقیماً اقدام به تحقیق و تفحص در این زمینه کرد.

وی تاکید کرد که در نهایت مشخص شد، حدود ۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بدهی به شهرداری تهران وجود دارد که باید در اسرع وقت پرداخت شود.

رئیس شورای شهر تهران عنوان کرد: هنوز شکایتی در این زمینه انجام نشده و تنها رسیدگی‌های لازم به کمیسیون حقوقی می‌رود و اگر این مسیر به نتیجه نرسد، مجبور به شکایت قانونی هستیم.

رد صلاحیت اعضای شورا

رییس شورای اسلامی شهر تهران درباره رد صلاحیت اعضای شورای شهر هم گفت که از اعضای شورای فعلی ۱۲ نفر برای انتخابات شورای شهر ثبت نام کردند که تنها ۲ نفر تأیید شدند.

وی با بیان اینکه البته همه افراد در هیأت اجرایی تأیید شدند، گفت: اگر کسی در هیأت اجرایی رد شده بود امکان شکایت در هیأت‌های نظارت وجود داشت.

وی با بیان اینکه رویه پیشین این بود ، اظهار داشت: به طور کلی از میان اعضای فعلی شورای شهر پایتخت، ۱۰ نفر رد صلاحیت شدند.

وی افزود: این موضوع پیگیری شده و با سازمان‌های مربوطه وارد مذاکره شده‌ایم تا دلایل رد صلاحیت را جویا شویم.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه درخواست بررسی مجدد را نیز داده‌ایم، افزود: امیدوارم که تعدادی از اعضاء در بررسی مجدد، تأیید صلاحیت شوند و بتوانیم رقابتی جدی تر را دنبال کنیم و شاهد حضور پر رنگ تر مردم باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار