مدیرکل هواشناسی استان البرز نسبت به ناپایداری جوی ، وزش باد شدید، بارش رگباری باران و تگرگ و آذرخش از عصر فردا دوشنبه در این استان هشدار داد.
کد خبر: ۹۶۲۶۷۷
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۸ 09 May 2021

به گزارش «تابناک البرز» آرش بهاروند احمدی گفت: تحلیل آخرین الگوهای پیش یابی حاکی از گذر امواج ناپایدار سطوح میانی از منطقه البرز مرکزی است که با توجه به ماهیت تندری و فعالیت محلی آن از دوشنبه عصر تا پنجشنبه عصر تداوم خواهد داشت که اوج فعالیت این سامانه با  وزش باد شدید و لحظه ای و گرد و خاک( کاهش کیفیت هوا) ، رگبار ساعتی و رعد و برق ، تگرگ در استان همراه است.

وی ادامه داد: آب گرفتگی موقت معابر شهری و اختلال در تردد جاده ای ، سیلابی شدن موقت رودخانه ها و مسیل های فصلی، ریزش سنگ و رانش لایه های سطحی در ارتفاعات و جاده های کوهستانی، آسیب به محصولات کشاورزی و باغی از مخاطرات این وضعیت جوی است.

محکم کردن سازه‌های موقت، تابلوهای تبلیغاتی، احتیاط در عبور از مجاورت ساختمان های نیمه کاره،تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارات ناشی از وزش باد شدید و لحظه ای، پرهیز کوهنوردان از صعود به ارتفاعات و خودداری از توقف در کنار رودخانه ها و مسیل های فصلی  و نیز دامنه کوه ها از مهمترین توصیه ها است.

بهاروند احمدی بیان داشت: با توجه به رخداد رعد و برق  مردم از توقف در مجاورت درختان تک و بلند، تپه ها، تیرک ها، دکل های فلزی ، فنس ها، لوله های فلزی آب، مناطق و فضاهای باز و رودخانه ها جهت جلوگیری از برق گرفتگی خودداری کنند ضمن آنکه  اتخاذ تمهیدات لازم به جهت خسارات حاصل از بارش تگرگ برای محصولات باغی و کشاورزی ضروری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار