مدیرکل بیمه سلامت استان همدان خبر داد:
مدیرکل بیمه سلامت استان همدان از استقرار نسخه‌نویسی الکترونیک در مراکز جامع روستایی استان تا پایان شهریور ماه سالجاری خبر داد.
کد خبر: ۹۶۲۶۷۵
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۳ 09 May 2021
سعید فرجی گفت: سازمان بیمه سلامت از ابتدای سال گذشته طرح نسخه‌نویسی الکترونیک و بعد نسخه پیچی الکترونیک را مورد توجه قرار داد. نیمه اول سال گذشته نیز در خصوص آمادگی همکاران نسبت به تغییر و تحول اساسی در زمینه اسناد پزشکی، قرارداد‌ها و ثبت اسناد و نحوه ارسال آن‌ها جلساتی برگزار و تلاش‌های زیادی صورت گرفت.

به گزارش تابناک همدان، وی با بیان اینکه به منظور کاهش کاربرد دفترچه بیمه سلامت مکاتبه‌ای با معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی نیز صورت گرفته تا در ۳۶ مرکز جامع سلامت روستایی همراهی لازم برای عدم استفاده از دفترچه در خدمات داخلی باشد و دفترچه در صورت نیاز به ارجاع مورد استفاده قرار گیرد تا شاهد کاهش کاربرد دفترچه در مراکز سطح یک نیز باشیم گفت: قرار است نسخه‌نویسی الکترونیک در بخش ارجاع و سطح یک از طریق سامانه یکپارچه بهداشتی (سیب) پیگیری شود.

 مدیرکل بیمه سلامت استان همدان خاطرنشان کرد: پیگیری کردیم که اگر از این طریق امکان نبود ما از طریق سامانه بیمه سلامت نیز آن را اجرایی کنیم.

وی با تاکید به پیگیری استقرار نسخه‌نویسی الکترونیک در مراکز جامع روستایی افزود: هدف اداره کل بیمه سلامت استان این است که تا پایان شهریور ماه نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک در کلیه مراکز سلامت استان استقرار یافته و جهت دریافت خدمات سلامت از ابتدای مهرماه دیگر نیازی به دفترچه‌های بیمه سلامت نباشد. 

فرجی با بیان اینکه امسال امکان استقرار نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی الکترونیک در مراکز دولتی و دانشگاهی مورد توجه بوده و سال گذشته تقریبا صد درصد در مطب‌های بخش خصوصی و درمانگاه‌ها این طرح استقرار یافت گفت: نسخه‌پیچی الکترونیک نیز در تمام داروخانه‌ها در حال اجراست که البته بخشی از نسخ کاغذی به الکترونیک تبدیل می‌شده اند. 

وی با اشاره به اینکه عمدتا دلایل اقتصادی و اجتماعی و نیز وضعیت قرمز بیماری کرونا در روند طرح نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی الکترونیک تاثیرگذار بوده و کار محدود شده است افزود: امیدواریم با این روند حداقل تا پایان نیمه اول سال، همدان جزو استان‌هایی باشد که نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی الکترونیک را به صورت کامل اجرایی می‌کند. 

فرجی خاطر نشان کرد: مردم می‌توانند با مراجعه به سامانه خدمات غیرحضوری بیمه سلامت به آدرس http//eservices.ihio.gov.ir/esc‏ از خدمات درمانی دریافتی و سوابق بیمه‌ای خود مطلع شوند همچنین هرگونه سوالی در خصوص خدمات بیمه سلامت را از طریق سامانه ۱۶۶۶ مطرح نمایند. ضمناً سامانه مکانیزه رسیدگی و پاسخگویی به شکایات ذینفعان سازمان بیمه سلامت (بیمه شدگان، مراکز تشخیصی درمانی و دفاتر پیشخوان دولت) به آدرس shekayat.ihio.gov.ir از روز چهارشنبه مورخ ۸‏/۲‏/۱۴۰۰ راه اندازی و در دسترس عموم قرار گرفته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار