گزارش حسابرسی سال ۹۴ سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران حاکی از ابهامات ناشی از عدم شفافیت و زیر پاگذاشتن الزامات در عملکردهای مالی این سازمان در سال مورد بررسی است.
کد خبر: ۹۶۲۶۶۳
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۶ 09 May 2021

اعضای شورای اسلامی شهر تهران روز یکشنبه در جریان دویست و نود و دومین جلسه خود، گزارش حسابرسی از «سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران» را در دستور کار قرار دادند.

«مجید فراهانی»عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران درباره این گزارش اظهار داشت: ارزیابی از عملکرد این سازمان در سال ۹۴ مواردی از عدم رعایت شفافیت در صورت‌های مالی و مالیاتی و عدم پایبندی به اساسنامه مصوب را نشان می دهد.

وی افزود: همچنین عدم رعایت الزامات در صورت‌های مالی در بدهی به تأمین اجتماعی وجود دارد که در اختیار حسابرس قرار نگرفته است.

فراهانی با بیان اینکه ابهام در بدهی‌ ها و فهرست اموال سازمان و اموال واگذار شده نیز وجود دارد، گفت: مانده حساب کارگزاران در اختیار حسابرس قرار نگرفته و ابهامات متعدد در واگذاری املاک و آخرین وضعیت بدهی‌های مالیاتی این سازمان وجود دارد.

«سید محمود میرلوحی» دیگر عضو شورای شهر در این خصوص گفت: تمام تاراج سرمایه شهر در سازمان املاک از سال ۹۴ آغاز شده است به طوری که قرارداد رسا تجارت و دیگر امور در این سال رخ داده است.

وی با بیان اینکه این خسارات باید جبران شود، افزود: از سال ۹۴ به تازگی و در بهمن ۹۹ موفق به دسترسی به جزئیات عملکرد این سازمان هستیم.

وی پیشنهاد کرد که شهرداری و شورای شهر کار کارشناسی خود را برای تحقیق و تفحص از این گزارش ادامه دهند.

در نهایت اعضای شورا، این گزارش را با ۱۷ رأی موافق تصویب کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار