معاون دادستان قم از شکایات مردمی در خصوص کلاهبرداری از طریق هک شبکه های اجتماعی کاربران خبر داد و گفت: متهمان با هک تلگرام یا سایر پیام رسان‌ها، به اطلاعات شخصی افراد نفوذ کرده و با برقراری ارتباط با دوستان آنها، درخواست مبلغی پول به عنوان قرض می‌کنند.
کد خبر: ۹۶۲۶۵۶
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۴ 09 May 2021

به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام تحریری در این خصوص اظهار کرد: مال باختگان در این نوع کلاهبرداری با توجه به اینکه ظاهراً پیام درخواست کمک مالی از طرف دوستشان ارسال شده است، به آن اعتماد کرده و مبالغ میلیونی را به شماره حساب اعلامی واریز می‌کنند و پس از گذشت مدت زمانی، متوجه می‌شوند که پیام‌ها از طرف فرد سومی برایشان ارسال شده است.

این مقام قضایی با هشدار در خصوص اینکه گاهی تبهکاران، فیلم و تصاویر شخصی افراد را مطالبه کرده و از طریق آنها اقدام به اخاذی می‌کنند بیان کرد: شهروندان مراقب پیام‌های مشکوک در شبکه‌های اجتماعی باشند و قبل از هر اقدامی از صحت و اصالت پیام و فرستنده آن اطمینان حاصل کنند.

معاون دادستان قم در امور فضای مجازی با اشاره به اینکه هک شبکه‌های اجتماعی اغلب در قالب پیام به‌روز رسانی و ارسال کد کاربری به هکر صورت می‌گیرد، گفت: کاربران از ارسال کد فعالسازی تلگرام و یا هر شبکه اجتماعی دیگر خود به دیگر افراد جداً بپرهیزند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار