مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر:
تابناک- مدیر کل کمیته امداد استان با بیان اینکه بیش از 8 هزار شغل در سال گذشته برای مددجویان کمیته امداد استان بوشهر ایجاد شده است گفت: برای این منظور بیش از 174 میلیارد تومان هزینه پرداخت شده است.
کد خبر: ۹۶۲۶۴۱
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۷ 09 May 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک از بوشهر، احمد لطفی با بیان اینکه اشتغال و خودکفایی مددجویان از محورهای اساسی فعالیت این نهاد برای توانمندسازی خانوارهای مددجو است، اظهار داشت: در این راستا با شناسایی و بررسی زمینه‌های اشتغال مددجویان و آموزش آنها و سپس پرداخت تسهیلات اشتغال زمینه اشتغال و کار آفرینی آنها فراهم می شود.

لطفی گفت: با توجه به ظرفیت های متعدد استان و از طرفی آمار مددجویان تحت حمایت ،توانمندسازی آنها و ایجاد فرصت های شغلی پایدار برای ولی نعمتان به عنوان یک اقدام بی نظیر برای امداد و امدادگران محسوب می گردد.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر اضافه کرد: این نهاد در استان ضمن بهره گیری از کلیه ظرفیت های بالقوه و بالفعل، بهره گیری از خدمات 14 مرکز نیکوکاری کارآفرینی ، همکاری با 75 جهادگر کارآفرین و تفاهم و تعامل با سازمان های متولی اشتغال به استعداد سنجی و مشاوره شغلی مددجویان اقدام نموده به نحوی که در سال 99 تعداد 10 هزار 942 نفر مستعد اشتغال مورد مشاوره شغلی قرار گرفته اند.

احمد لطفی در ادامه خاطر نشان کرد: در 12 ماهه سال 99 با پرداخت 174 میلیارد و 824 میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه، زمینه ایجاد بیش از 8 شغل به وجود آمد که از این تعداد 6529 شغل مستقیم در گروه های کشاورزی، خدمات، دامپروری، صنفی و صنعتی، صنایع دستی و شیلات با میانگین درآمد 2 میلیون و 600 هزارتومان فراهم نموده و علاوه بر این تعداد 1475 مددجو نیز از طریق کاریابی و تعامل با کارفرمایان به فرصت های شغلی در موسسات و شرکت های استان، معرفی و شاغل شده اند.

وی خاطرنشان کرد: علی رغم همه مشکلات اقتصادی موجود در جامعه تعداد 1921 طرح اشتغال و کاریابی در سال جاری به استقلال اقتصادی و خودکفایی رسیده اند.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر در ادامه افزود: ارائه 3 هزار 924 نفر دوره آموزشی فنی و حرفه ای توسط
مراکز دولتی، آموزشگاه های آزاد و سایر مراکز آموزشی، برگزاری رویداد کارآفرینی با حضور 150 نفر از
مددجویان فارغ التحصیل دانشگاهی و تعامل با مراکز رشد و پارک علم و فناوری از دیگر اقدامات این نهاد
در سال جاری بوده است.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر در ادامه به دیگر اقدامات معاونت اشتغال و خودکفایی این نهاد اشاره کرد و افزود : از جمله ی این اقدامات؛ انعقاد تفاهم نامه با نیروهای مسلح در طرح مهارت آموزی سربازان وظیفه ، ارائه آموزش های سفارش محور از شرکت ها و بنگاه های اقتصادی، فراهم سازی بازاریابی و فروش محصولات طرح های اشتغال به صورت مجازی، راه اندازی کارگاه دائمی مهارت آموزی در محل ادارات استان، تشکیل کارگروه تخصصی کاریابی، راه اندازی صفحه اشتغال امداد استان در فضای مجازی و تولید موشن گرافی و انتشار از طریق رسانه های عمومی با موضوع بسته های تشویقی کاریابی، ایجاد تعامل با سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی جهت بکارگیری مددجویان مهارت دیده بوده است.

لطفی در پایان الگوهای نوین در زمینه اشتغال‌زایی با تکیه بر اقتصاد مقاومتی را یکی از اولویت‌های کمیته امداد در این زمینه برشمرد و خاطرنشان کرد: ایجاد اشتغال و رسیدن به استقلال معیشتی از مهم‌ترین نیازهای خانوادهای مددجوی این نهاد است.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار