مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان سمنان از اعزام کاروان‌های سلامت به روستاهای محروم شهرستان‌های سمنان، شاهرود، گرمسار و دامغان خبر داد.
کد خبر: ۹۶۲۶۴۰
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۲ 09 May 2021
کاروان‌های سلامت هلال‌احمر به روستاهای محروم استان سمنان اعزام می‌شوند

 

به گزارش تابناک سمنان طرح کاروان سلامت جمعیت هلال‌احمر طرحی ملی است که در مناطق محروم باهدف توسعه سلامت در این مناطق، تقویت فرهنگ داوطلب محوری در بین مردم و بهبود سطح سلامت اجتماعی و بهبود کیفیت زندگی اقشار نیازمند جامعه با حفظ کرامت انسانی اجرا می‌شود.

ویزیت و ارائه داروی رایگان به بیماران، سنجش فشارخون و تب سنجی از جمله مهم‌ترین خدماتی است که در قالب اعزام کاروان‌های سلامت به روستاها و مناطق محروم و کم برخوردار مدنظر قرار می‌گیرد.

مظفر محمدخانی، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان سمنان گفت: اجرای طرح کاروان سلامت با جدیت در استان سمنان برای توسعه سلامت در مناطق محروم در دستور کار قرار گرفته است و به همین منظور درصدد هستیم این کاروان‌ها را به روستاهای محروم شهرستان‌های سمنان، دامغان، گرمسار و شاهرود اعزام کنیم.

وی بیان کرد: سال گذشته 13 کاروان سلامت به روستاهای محروم استان سمنان اعزام شدند و در قالب اعزام این کاروان‌ها 100 چادر سلامت برپا شد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان سمنان از توزیع 751 بسته سلامت به مردم ساکن در روستاهای محروم این استان در قالب اجرای طرح کاروان سلامت خبر داد و گفت: جمعیت هلال‌احمر استان سمنان 110 پروژه داوطلبی محرومیت‌زدایی در مناطق محروم و کم برخوردار به‌صورت مشترک با داوطلبین حقیقی انجام داده است.

محمدخانی بیان کرد: طرح کاروان سلامت در سال 99 با حضور 84 نفر (398 نفر ساعت) از داوطلبان جمعیت هلال‌احمر استان سمنان اجرا شده است.

وی از دیگر برنامه‌های مستمر جمعیت هلال‌احمر استان سمنان را اجرای طرح پنجره‌های امید در دو بخش حامیان سلامت و حامیان کرامت عنوان کرد و گفت: 257 نفر از داوطلبان این جمعیت در طرح حامیان سلامت و 416 داوطلب نیز در طرح حامیان کرامت فعالیت دارند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان سمنان اظهار داشت: در حال حاضر در استان سمنان 14 پایگاه امدادی فعال است که این تعداد تا پایان فصل بهار به 17 پایگاه افزایش می‌یابد.

محمدخانی از بهره‌برداری 13 خانه هلال در شهرستان‌های مختلف استان سمنان خبر داد و بابیان اینکه با افتتاح این خانه‌ها تعداد خانه‌های هلال این استان به 79 باب افزایش می‌یابد گفت: این خانه‌ها با استفاده از ظرفیت مردمی راه‌اندازی می‌شوند.

توسعه سلامت به‌ویژه در مناطق محروم و کم برخوردار از امکانات خاصه در حوزه بهداشت و درمان مهم‌ترین دغدغه مردم است که مسئولان باید به این امر بیش‌ازپیش توجه کنند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: تسنیم

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار