مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان گفت: پنج نفر سال گذشته بر اثر گازگرفتگی و استنشاق مونو اکسید کربن، حوادث انفجار و آتش‌سوزی گاز در این استان جان باختند.
کد خبر: ۹۶۲۶۳۸
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۱ 09 May 2021
 
پنج نفر سال گذشته به دلیل حوادث گاز در استان سمنان جان باختند

 

به گزارش تابناک سمنان علیرضا اعوانی ابراز داشت: چهار فوتی به دلیل حوادث گاز طبیعی مربوط به شهرستان شاهرود و یک نفر از پنج فوتی مربوط به شهرستان دامغان بود.

وی ادامه داد: ۲ نفر از فوتی های استان سمنان در سال گذشته بر اثر انفجار،  یک  نفر بر اثر آتش سوزی و ۲ نفر بر اثر گاز گرفتگی و استفاده از  پلوپز برای گرمایش جان باختند.

مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان تصریح کرد: ۴۸ مورد حوادث گاز طبیعی مانند گازگرفتگی و استنشاق مونو اکسید کربن، حوادث انفجار و آتش‌سوزی گاز سال گذشته در استان سمنان رخ داد  که بیشترین موارد مربوط به شهرستان شاهرود بود.

وی بیان کرد: ۳۲ مورد از حوادث ناشی از گاز طبیعی  استان سمنان در سال گذشته مربوط به شهرستان شاهرود و توابع آن، هفت مورد مربوط به شهرستان گرمسار، سه مورد مربوط به شهرستان دامغان، پنج مورد مربوط به شهرستان سمنان و یک مورد مربوط به شهرستان مهدیشهر بود.

وی خاطرنشان کرد: ۱۰۰ درصد جامعه شهری استان سمنان در دولت تدبیر و امید از نعمت گاز طبیعی برخوردار شدند و اکنون شرکت گاز استان در بخش شهری ۲۴۸ هزار و ۷۸۷ مشترک دارد.

وی یادآور شد: توسعه شبکه گازرسانی به روستاهای استان سمنان نیز با جدیت دنبال می‌شود و اکنون ۵۳ هزار و ۲۳۲ مشترک روستایی در استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

مدیرعامل  شرکت گاز استان سمنان اظهار داشت: توسعه عادلانه گازرسانی در شهرها و روستاهای استانِ پهناور سمنان  از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی است و گازرسانی به روستاها و مناطق محروم استان سمنان یکی از اولویت های شرکت گاز است و امیدواریم در آینده شاهد برخورداری تمامی روستائیان استان از این نعمت خدادادی باشیم.

به گزارش ایرنا، با وجود پراکندگی استان سمنان، ضریب نفوذ گاز در استان مطلوب است و ۳۰۱ روستای استان سمنان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند و تلاش می شود تا در ۲ سال آینده تمام روستاهای واجد شرایط استان از نعمت گاز بهره‌مند شوند.

۱۰۰هزار مشترک گاز در مناطق شهری استان مربوط به بخش خانگی است و ۱۰۰ درصد جمعیت شهری استان از نعمت گاز برخورد دار هستند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار