میزان زکات فطره سال جاری از سوی حضرات آیات مراجع تقلید جعفر سبحانی و سید محمدعلی علوی گرگانی اعلام شد.
کد خبر: ۹۶۲۶۰۵
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۰ 09 May 2021

 به گزارش تابناک قم، دفتر حضرت آیت الله جعفر سبحانی اعلام کرد: میزان زکات فطره برای هر نفر، یک صاع (که تقریبا سه کیلوگرم) گندم یا برنج یا جو یا خرما یا کشمش یا ذرت و مانند اینها است و شخص مکلف است پول یکی از اینها را طبق قیمتی که در محل خودش دارد محاسبه نموده و به فقیر بپردازد.

قیمت هر کیلوگرم گندم به نرخ آزاد در برخی مناطق نزدیک به هفت هزار تومان و قیمت هر کیلوگرم برنج متعارف، ۲۵ هزار تومان تومان می باشد.

کسی که موقع غروب یعنی قبل از غروب شب عید فطر گرچه به چند لحظه باشد بالغ و عاقل و هشیار است و فقیر و بنده کس دیگر نیست، باید برای خودش و کسانی که نان خور او هستند، هر نفری یک صاع که تقریبا سه کیلو است گندم یا جو یا خرما یا کشمش یا برنج یا ذرت و مانند اینها به مستحق بدهد و اگر پول یکی از اینها را هم بدهد، کافی است.

هپچنین طبق اعلام دفتر آیت الله علوی گرگانی مبلغ فطریه از گندم برای هر نفر مبلغ ۲۰ هزار تومان و از برنج حد متوسط آن برای هر نفر یکصد هزار تومان است.

 کفاره روزه غیر عمد برای هر روز مبلغ پنج هزار تومان پول نان برای فقرا و کفاره روزه عمد نیز برای هر روز ۳۰۰ هزار تومان برای سیر کردن ۶۰ فقیر می باشد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار