استاندار قم از مردم فهیم و متدیّن استان خواست در تعطیلات عید سعید فطر در خانه بمانند و به مسافرت نروند.
کد خبر: ۹۶۲۵۹۴
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۵ 09 May 2021

به گزارش تابناک قم، بهرام سرمست در گفت و گو با خبرنگاران با تشکر از مردم متدین و فهیم استان که در شرایط پیک چهارم بیماریکروناهمچنان ملزم به رعایت شیوه نامه های بهداشتی هستند اظهار کرد: خوشبختانه این مراعات ها سبب شد از وضعیت قرمز به نارنجی برسیم و پیک چهارم بیماری کرونا را پشت سر بگذاریم.

وی افزود: بر این اساس، گروه شغلی دو نیز در کنار گروه یک و در استان، فعالیت خود را از امروز و با رعایت شیوه نامه های بهداشتی آغاز کرده است.

استاندار قم سپس به مصوبات امروز ستاد ملی مبارزه با کرونا توجه داد و گفت: امسالکنکورسراسری با رعایت شیوه نامه ها و طبق برنامه و البته با بهره گیری از تجربه موفق سال قبل برگزار خواهد شد، ضمن آن که امتحانات پایه نهم به دهم و امتحانات نهایی دیپلم همبه صورتحضوری و در موعد مقرر برگزار می شود.

سرمست همچنین به ممنوعیت سفر بین استانی در تعطیلات عید فطر اشاره و خاطر نشان کرد: این ممنوعیت از ظهر روز سه شنبه بیست و یکماردیبهشت ماهتا ظهر روز شنبه بیست و پنجم ماه جاری خواهد بود و از این رو امیدواریم هم استانی های عزیز در خانه بمانند و با نرفتن به سفر، زنجیره انتقال بیماری کرونا را قطع کنند.

استاندار قم اضافه کرد: البته این ممنوعیت برای افرادی که به آن پایبند نباشند، جریمه یک میلیون تومانی برای شهرهای قرمز و ۵۰۰ هزار تومانی برای شهرهای در وضعیت نارنجی و زرد را به دنبال خواهد داشت.

وی در عین حال درباره تأثیرات گام پنجم طرح محله محور شهید سلیمانی در استان قم اذعان کرد: تردیدی نیست که مبارزه با کرونا، یک مبارزه بی امان، همه جانبه و فراگیر است و از این رو، همه دست به دست هم داده ایم تا با هم ریشه این بیماری را قطع کنیم، از این رو قرارگاه عملیاتیطرح شهید سلیمانینیز در استان می کوشد تا با کنار هم قرار دادن قطعات پازل مبارزه با کرونا، وظیفه مهم هماهنگی و هم افزایی بخش های مختلف را به دوش بکشد.

سرمست همچنین گفت: خوشبختانه مردم و خیرین هم پای کار هستند و البته ارشادات و رهنمودهای مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید نیز در این مسیر مفید و مؤثر بوده و سبب شده تا با یاری خدا شاهد یک هماهنگی مناسب در استان قم در موضوع مبارزه با کرونا باشیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار