مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه گفت: جمعیت هلال احمر استان آمادگی کامل چه از نظر نیروی انسانی و چه از حیث تجهیزات در پاسخگویی به حوادث احتمالی در سراسر استان را دارد.
کد خبر: ۹۶۲۵۷۵
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۲ 09 May 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه  به نقل از فارس، فرزین معتمدی امروز در جمع اصحاب رسانه با تبریک روز جهانی هلال احمر و صلیب سرخ، اظهار داشت: عملیات سازمان جمعیت هلال احمر بر مبنای اصول هفت‌گانه بی‌غرضی، بی‌طرفی، استقلال، خدمات داوطلبانه، بشر دوستی، یگانگی و جهان شمول بودن است.

وی ادامه داد: این جمعیت از سال ۱۳۰۱ جمعیت هلال احمر با عنوان جمعیت شیرخورشید سرخ ایران تأسیس شد که با پیروزی انقلاب به جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران تغییر نام و نشان داد و هر روز بر حجم گستردگی فعالیت‌های آن با هدف فعالیت تسکین آلام بشری و کمک به دردمندان و نیازمندان افزوده شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه با اشاره به خدمات این جمعیت در زلزله ۲۱ آبان ۹۶، سیل ۹۸ و بحران کرونا، اضافه کرد: جمعیت هلال احمر از همان ابتدا بحران و شیوع کرونا ر کشور ب با توزیع بیش از ۴۳۰ هزار ماسک بین ادارات دولتی، نظامی، دانشگاه علوم پزشکی و... وارد میدان شد.

وی با همکاری هلال احمر درغربالگری ورودی شهرها، طرح آمرا سلامت، نذر سلامت و طیرخ محله محور شهید سلیمانی، گفت: امدادگران جمعیت هلال احمر در طرح آمران سلامت با متذکر شدن رعایت پروتکل‌های بهداشتی، به شهروندان ماسک هدیه می‌داند.

معتمدی تصریح کرد:طرح شهید سلیمانی با همکاری دانشگاه و بسیج جامعه پزشکی به صورت محله‌محور برای شناسایی مبتلایان کرونا در سطح کشور و استان به اجرا در آمد که جمعیت هلال احمر در قالب تیم‌های نظارتی به درب منازل مراجعه و فعلا این طرح هم در حال اجرا است.

وی با اشاره به مشارکت جمعیت هلال احمر در پویش همدلی در پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری، گفت: یکی از مسائل که هلال احمر انجام می‌دهد ورود دارو به کشور است که طی هفته گذشته بزرگترین محموله واکسن علیه کرونا یک میلیون واکسن را وارد کشور کرده است.

معتمدی به وجود ۱۶ پایگاه بین‌جاده‌ای ثابت و پنج پایگاه موقت فصلی اشاره و بیان کرد: زیرساخت‌ها با همه محدودیت مالی و منابعی در سال ۹۹، در بحث لجستیک ارتقا یافته و با به روز کردن تجهیزات پایگاه و انبارها هم تجهیز شده به طوریکه می‌توان با افتخار بگوئیم، جمعیت هلال احمر استان آمادگی کامل چه از نظر نیروی انسانی و چه از حیث تجهیزات در پاسخگویی به حوادث احتمالی در سراسر استان را دارد.

وی در خصوص خدمات بانک تجهیزات پزشکی امانی این جمعیت در استان، گفت: سال گذشته بانک تجهیزات پزشکی امانی این جمعیت در استان با هزینه بالغ بر ۸۰۰ میلیون تومان برای بیماران نیازمند به کپسول اکسیژن و دستگاه اکسیژن‌ساز و... شروع به کار کرد.

معتمدی تصریح کرد: بیمارانی که اکسیژن خون آن‌ها در حدی است که نیازی به بستری ندارند و در منزل قابل کنترل است با مراجعه به شعب هلال احمر و ارائه مدارک پزشکی خود می‌توانند به مدت ۲ هفته دستگاه مورد نیاز خود را به‌صورت امانت تحویل بگیرند.

وی در پایان با دعوت از خیرین برای کمک به تهیه تجهیزات بانک تجهیزات پزشکی امانی این جمعیت، گفت: قرار است در خردادماه ۱۴ دستگاه اکسیژن‌ساز به استان کرمانشاه اختصاص داده شود که بین ۱۴ شهرستان استان توزیع می‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار