مدیر امور آب و فاضلاب پاوه گفت: وضعیت منابع تامین آب هم در شهر هم در روستاهای شهرستان به حد یک‌سوم آبدهی خود رسیده است.
کد خبر: ۹۶۲۵۷۴
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۱ 09 May 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه  به نقل از فارس،سالم مرادی امروز در جمع اصحاب رسانه با اشاره به بحران کم آبی، اظهار داشت: امسال در مقایسه با سال گذشته حدود ۲۷۰ میلی‌متر کاهش بارندگی داشتیم.

وی ادامه داد: پاوه منطقه‌ای کوهستانی است که معمولا طی سال‌های گذشته بارش‌ها بیشتر به صورت برف بوده که به تدریج به داخل زمین نفوذ و روی تأمین منابع آب تاثیر بسزایی می‌گذاشت، اما حالا با توجه به گرمایش زمین و تغییری که روی بارش گذاشته در زمان کوتاهی بارش زیادی داریم که سرازیر و از دسترس خارج می‌شود.

مدیر امور آب و فاضلاب پاوه گفت: با وجود این عوامل وضعیت منابع تامین آب هم در شهر هم در روستاهای شهرستان به حد یک‌سوم آبدهی خود رسیده است.

وی در توضیح برنامه و تدابیر اندیشیده شده در مقابل این بحران کم آبی، تصریح کرد: وضعیت شهرها و روستاها را به چهار گروه تقسیم کرده‌ایم، یک‌دسته را در قالب گروهی قرار داده‌ایم که تنش آبی کمی دارند و می‌توان با مدیریت معمولی مدیریت شوند.

مرادی اضافه کرد: تعدادی شهر و روستا را در گروهی قرار داده‌ایم که با نوبت‌بندی فشرده می‌توان وضعیت را مدیریت کرد و شهرها و روستاهایی که حتما باید با تانکر آبرسانی شود را در گروم سوم تعریف کرده‌ایم که در این خصوص تانکرهایی هم شناسایی شده‌اند.

وی در توضیح گروه چهارم، گفت: این گروه شامل شهرها و روستاهایی است که باید حتما یک سری فعالیت‌ها برای آن‌ها انجام شود یعنی منبع تامینی برای آن‌ها تعریف شود تا آبرسانی صورت گیرد.

مرادی نقش مردم در بحران کم‌آبی را اساسی دانست و از مردم خواست به دلیل شرایط متفاوت تأمین آب نسبت به سال گذشته مصرف را مدیریت و نسبت به مصرف آب احساس مسئولیت داشته باشند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار