معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: تاکنون ۴۳ هزار و ۳۶۴ بیمار خاص در استان شناسایی شده و ثبت افراد در سامانه‌های مرتبط، توزیع بسته‌های حفاظتی در جریان بیماری کووید ۱۹، صدور حواله الکترونیکی دارو و واکسیناسیون این بیماران نیز انجام شده است.
کد خبر: ۹۶۲۵۷۱
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۴ 09 May 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه  به نقل از ایرنا،دکتر بهمن روشنی به مناسبت روز جهانی بیماران تالاسمی، خاص و صعب‌العلاج در پیامی افزود: بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج به آن دسته از بیماری‌هایی گفته می‌شود که در جامعه عمومیت نداشته و برای درمان آنها شرایطی ویژه‌ای باید فراهم شود درواقع این بیماری‌ها درمان دایم ندارند.

وی اضافه کرد: در سال‌های اخیر با تلاش‌های صورت گرفته اقدامات خوبی در راستای شناسایی و ارایه خدمات درمانی و مشاوره‌ای برای این بیماران توسط معاونت درمان این دانشگاه صورت گرفته است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در همین راستا مرکز جامع بیماران خاص واقع در کلینیک بوستان دانشگاه دایر بوده که کلیه خدمات مشاوره‌ای و درمانی جهت بیماران تالاسمی، هموفیلی، MS, MPS, CF, EB, SMA و پیوندی انجام می‌گیرد.

وی اظهار داشت: مراکز کلینیکی بوستان، شهید فتاحی، دیالیز بیمارستان امام رضا (ع) و امام خمینی (ره) و مرکز جامع بیماران خاص در حال واکسیناسیون این بیماران هستند که تاکنون ۵۷۷ نفر واکسینه شده و تا واکسینه شدن همه بیماران خاص این فرآیند ادامه دارد.

در تقویم رسمی کشورمان، روز ۱۸ اردیبهشت ماه بعنوان روز بیماران صعب العلاج و خاص نامگذاری شده است.
بیماران خاص باید تا پایان عمر تحت درمان باشند در ایران بیماری های خاص شامل دیالیز، پیوند کلیه، هموفیلی، تالاسمی و ms تعیین شده است و عمدتا هزینه های درمانی توسط سازمان های مرتبط دولتی رایگان است.



منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار