مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه با اشاره به اینکه بیش از ۱۰ هزار کرمانشاهی عضو جمعیت هلال‌احمر هستند، گفت: این اعضا در رشته‌های تخصصی و به صورت داوطلبانه با سازمان همکاری و مشغول خدمت‌رسانی هستند.
کد خبر: ۹۶۲۵۷۰
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۲ 09 May 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه  به نقل از ایرنا،«فرزین معتمدی» ضمن تبریک روز جهانی صلیب‌سرخ و هلال‌احمر و تشکر از همه تلاش‌های امدادگران، داوطلبان، کارکنان و جوانان عضو این سازمان افزود: جمعیت هلال‌احمر در آستانه ۱۰۰ سالگی و با شعار «یک قرن خدمات داوطلبانه مقایسه‌نشدنی» همیشه و در همه بحران‌های کشور منشا خیر و برکت بوده و مردم را تنها نگذاشته است.

هلال‌احمر کرمانشاه جهانی شد

وی در خصوص خدمات جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه در سال ۹۹ اظهار داشت: سال گذشته بیش از ۶۰۰ حادثه مختلف داشتیم که این سازمان به صورت مستقیم و غیرمستقیم در آنها دخالت داشت بطوریکه در این حوادث ۳۹۶ مصدوم نجات و خدمات امدادی به موقع را دریافت کرد.

معتمدی از فعالیت ۸۳۶ تیم عملیاتی و سه هزار و ۲۳۱ نیروی عملیاتی در استان خبر داد و یادآور شد: سال گذشته ۵۸۷ اعزام و پنج سورتی پرواز موفق داشتیم.

این مسوول زلزله و سیل در کرمانشاه را موجب تضعیف زیرساخت‌های لجستیکی استان دانست و ادامه داد: با پیگیری‌های انجام شده سه دستگاه خودرو به ارزش پنج میلیارد تومان وارد استان شد و انبارهای امدادی هم با اقلام اساسی شارژ و تجهیز شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه با اشاره به اینکه یک عملیات در سال گذشته باعث شد کرمانشاه در سطح جهانی مطرح شود، گفت: بالگرد هلال‌احمر در سه ساعت مصدومی را از دیواره بیستون نجات داد که صلیب‌سرخ جهانی این عملیات بی‌نظیر را از کرمانشاه منعکس کرد.

معتمدی نقش هلال‌احمر در کنترل بیماری کرونا را هم بسیار برجسته دانست و افزود: این سازمان در کنار دانشگاه علوم‌پزشکی طرح شهید حاج قاسم را به نحوی اجرا کرد که امروز کرمانشاه جلوتر از سایر استان‌ها و با کمترین هزینه پیک کرونا را پشت سر گذاشته است و این در حالیست که یادآوری و اطلاع‌رسانی رعایت پروتکل‌های بهداشتی یکی از برنامه‌های مستمر هلال‌احمر در کرمانشاه است.

وی توزیع بیش از پنج هزار بسته معیشتی بین آسیب‌دیدگان از کرونا با ارزشی بیش از چهار میلیارد تومان در سال ۹۹ را از دیگر فعالیت های هلال احمر اعلام کرد و گفت: امسال نیز بیش از هزار بسته معیشتی توزیع می‌شود.

او جمع‌آوری چهار میلیارد کمک از خیرین استان، برگزاری مستمر دوره‌های آموزشی امدادی، به روزرسانی تجهیزات تیم‌های واکنش سریع، تهیه ست‌های زنده‌یاب و تجهیز شهرستان‌ها، افتتاح و بهره‌برداری از بانک امانات پزشکی در استان، افتتاح ۲۳۸ خانه هلال‌احمر در روستاها برای امدادرسانی سریع در مواقع بحرانی و افتتاح و بهره‌برداری از مرکز توانبخشی با اعتبار ۲.۵ میلیارد تومان بخشی از خدمات جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه در سال گذشته بود که معتمدی به آن اشاره کرد.
تسکین آلام بشری سرلوحه کار جمعیت هلال‌احمر است

به گزارش ایرنا، هشتم ماه «می» به‌ عنوان روز جهانی صلیب سرخ و هلال‌احمر نام‌گذاری شده است؛ این سازمان بین‌المللی با هدف تخفیف آلام انسانی و حفظ و پیشرفت بهداشت عمومی براساس موافقت‌نامه ژنو در سال ۱۸۶۴ میلادی تشکیل شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه همچنین در پیامی به مناسبت این روز که در اختیار ایرنا قرار گرفته است، گفت: جمعیت هلال احمر به عنوان یک نهاد ارزشمند بر اساس اصول و اهداف مقدس خود در جامعه بشری بدون هر گونه جهت گیری خاص پرچمدار خدمات بشر دوستانه و مقدسی است که تسکین آلام بشری سرلوحه آن است و بدون شک کسانیکه تحت هر عنوان در این نهاد مردمی خدمت میکنند و منشا اثرات خیر و نیکو هستند افتخار ماندگاری را در زندگی خود رقم زده‌اند.

اینجانب ضمن ادای احترام به تمام کسانی که در راستای تحقق یافتن آرمانهای این نهاد امداد رسان عام المنفعه قدم بر می‌دارند فرا رسیدن سالروز نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر را به اعضای این خانواده بزرگ کارکنان زحمتکش، امدادگران فداکار، جوانان خلاق و خیل عظیم داوطلبین نیک اندیش که جملگی آنها با نیت و سیرت پاک در این راه گام نهاده‌اند، تبریک عرض می‌کنم.

اطمینان داشته باشید خدمات و فداکاری‌ها و از خودگذشتگی های شما در هنگام امداد رسانی به حوادث از نگاه نافذ مردم دور نمانده و تلاش‌های بی نظیر شما در کمک به قطع همه گیری بیماری منحوس کرونا در یکسال اخیر فراموش نمی‌شود.

با کمال افتخار و عزتمندی به عهدی که با مردم نجیب و شریف بسته‌ایم همچنان پایبندیم و افتخار می‌کنیم که در مواقع مصیبت و گرفتاری کنار آنها بوده و خواهیم ماند.

در پایان جا دارد از همت والا و تلاش‌های سترگ و ستودنی مجموعه کارکنان، امدادگران، داوطلبین و جوانان عضو که با ایثار و از خود گذشتگی باعث شدند، بارها و بارها پرچم پر افتخار جمعیت هلال احمر استان در بلندای کشور و حتی فراتر از مرزها به اهتزاز درآید صمیمانه تشکر و قدردانی کنم.



منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار