مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی:
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از فعالیت ۱۲۲ کارگاه صنایع‌دستی در ۳۳ رشته مختلف در استان خبر داد
کد خبر: ۹۶۲۵۶۹
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۵ 09 May 2021

به گزارش تابناک ایلام؛ عبدالمالک شنبه‌زاده بیان داشت: استان ایلام دارای ظرفیت‌های بسیاری در امر گردشگری و صنایع‌دستی است که افراد زیادی در این راستا همکاری می‌کنند و استفاده بهینه از این ظرفیت‌ها در استان نیازمند مشوق‌های لازم است تا بتواند با ایجاد اشتغال، بهبود وضعیت معیشتی، جذب سرمایه‌های بخش‌ خصوصی خارجی را برای ایلام در پی داشته باشد.

وی از انعقاد تفاهم‌نامه فی‌مابین اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری با بنیاد برکت در آینده نزدیک خبر داد و عنوان کرد: با توجه به اینکه فعالیت ویژه ستاد اجرایی فرمان امام (ره) تمرکز بر محرومیت‌زدایی است با انعقاد این تفاهم‌نامه می‌توان با حمایت از فعالیت‌های اقتصادی، حوزه صنعتی و... در راستای سرمایه‌گذاری‌های کلان در استان همکاری‌های ویژه‌ای توسط بنیاد برکت انجام شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تاکید کرد: از مزایای این تفاهم‌نامه برای حمایت از طرح‌های گردشگری و صنایع‌دستی استان می‌توان به پرداخت تسهیلات، یک سهم از سوی این اداره‌کل، یک سهم بنیاد برکت و سهم دیگر از سوی بانک‌های عامل برای توسعه و رونق این طرح‌ها و اشتغال‌زایی پایدار، اشاره کرد.

شنبه‌زاده ضمن درخواست حمایت بنیاد برکت از اقامتگاه‌های بوم‌گردی در استان، اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین نیازهای گردشگری استان ایجاد خانه‌های بوم‌گردی است، که در استان ۴۰ اقامتگاه بوم‌گردی فعال و ۴۱ بوم‌گردی در دست اقدام است، این خانه‌ها در بیشتر مناطق روستایی استان امکان ایجاد شدن دارند و می‌توان از طریق ایجاد این مکان‌ها نسبت به توسعه گردشگری، ایجاد اشتغال و درآمد برای مردم روستا اقدام کرد.

وی بیان داشت: در استان ۱۲۲ کارگاه صنایع‌دستی در ۳۳ رشته مختلف فعال است که هم کیفیت و هم فروش محصولات مناسب بوده و چون تسهیلات مکمل توسعه این صنعت مهم در استان است، لذا با حمایت از طرح‌های صنایع‌دستی به ویژه در حوزه مشاغل خانگی توسط بنیاد برکت یکی از سریع‌ترین و صحیح‌ترین مسیرهای ایجاد اشتغال‌های پایدار رقم خواهد خورد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام با اشاره به ۱۲۱ طرح گردشگری در دست اقدام در استان، تصریح کرد: برای تحقق پروژه‌های گردشگری، اعطای تسهیلات به هنرمندان صنایع‌دستی، کارگاه‌های تولیدی صنایع‌دستی و تأسیسات گردشگری، بنیاد برکت با اعطای تسهیلات کم بهره روستایی و فراگیر می‌تواند در راستای رونق گردشگری و صنایع‌دستی حمایت‌های ویژه‌ای را داشته باشد.

وی با بیان اینکه این بنیاد با حمایت و پشتیبانی از هنرمندانی که در حوزه‌ی صنایع‌دستی فعالیت دارند، بسترهای لازم را برای معرفی و صادرات محصولات این هنرمندان فراهم می‌کند، اظهار امیدواری کرد: ان‌شاالله با توجه به نگاه مثبت بنیاد برکت به موضوعات صنایع‌دستی و گردشگری و خروجی مطلوب این حمایت‌ها، شاهد اتفاقات بهتری در راستای حمایت از این حوزه‌‎ها خواهیم بود./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار