معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از تشکیل تیم واکسیناسیون در معاونت بهداشتی دانشگاه خبر داد و گفت: فرآیند واکسیناسیون با نظارت جدی و حداکثری و طبق دستورالعمل‌های ارسالی وزارت بهداشت و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در سطح استان در حال اجراست.
کد خبر: ۹۶۲۵۶۱
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۶ 09 May 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه  به نقل از ایرنا،دکتر ابراهیم شکیبا در نشست مشترک معاون بهداشتی دانشگاه و مدیران ارشد گروه های مختلف این معاونت افزود: واکسیناسیون امری مهم و اقدامی بزرگ در حفظ سلامت مردم و مقابله با ویروس کرونا است.

وی تاکید کرد: مدیران شبکه ها باید در راستای اجرای هر چه بهتر و دقیق تر واکسیناسیون احساس مسوولیت مضاعفی داشته باشند و برای اجرای شایسته آن از حداکثر ظرفیت همکاران بهداشتی استفاده شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: همکاران گرانقدر باید با تمام توان خود و با عزمی جهادی برای اطلاع رسانی و اجرای برنامه واکسیناسیون تلاش کنند و نباید هیچ یک از هم استانی های ما، چه در مرکز کرمانشاه، چه در دل روستایی در دورترین نقطه مرزی استان سرگردان شود و یا به هر دلیلی از واکسیناسیون جا بماند.

وی افزود: مدیریت زمان و مکان در خصوص تزریق واکسیناسیون انجام شود و نباید هیچ‌گونه دپویی صورت گیرد و به سرعت باید واکسن کرونا براساس پروتکل های تعیین شده از سوی وزارت بهداشت به گروه‌های هدف تزریق شود و تمام سعی ما این است که هیچ ازدحامی در هنگام تزریق واکسن ایجاد نشود.

شکیبا اظهار داشت: از افراد معتمد و بزرگ منطقه در هر شهر درخواست می کنیم که در خصوص انجام واکسیناسیون و آگاهی بخشی به مردم و تشویق آنها جهت واکسینه شدن و حضور به موقع در مراکز بهداشتی، با نیروهای بهداشتی همکاری لازم را داشته باشند.

۴۱ هزار دوز واکسن کرونا تاکنون وارد کرمانشاه شده است

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اعلام کرد: تاکنون ۴۱ هزار دوز واکسن کرونا وارد استان شده که از این آمار ۳۱ هزار دوز تاکنون تزریق شده و ۱۰ هزار دوز دیگر نیز در حال تزریق است.

دکتر «محمودرضا مرادی» در نشست ستاد کرونا استان افزود: این ۱۰ هزار دوز واکسن اکنون برای افراد بالای ۸۰ سال، بیماران سرطانی و بیماران خاص تزریق می‌شود.

به گفته وی، از میان سه قشر نامبرده روند تزریق برای بیماران خاص به دلیل شرایط بیماری که دارند به کندی پیش می‌رود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به اینکه از هفته آینده روند واکسیناسیون افراد بالای ۷۵ سال نیز انجام می شود، افزود: در حال رایزنی هستیم تا بتوانیم مجوز واکسیناسیون اقشار در معرض خطر همچون خبرنگاران و رانندگان تاکسی را نیز اخذ کنیم.

به گزارش ایرنا، از ابتدای همه گیری کرونا تاکنون یک هزار و ۷۴۸ نفر در استان کرمانشاه جان باخته اند.

هم‌اکنون ۷۱۸ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان کرمانشاه بستری هستند که نسبت به روز گذشته ۹ نفر افزایش داشته است.

همچنین در ۲۴ ساعت گذشته ۹۳ نفر در مراکز درمان استان بستری و ۷۳ بیمار کووید ۱۹ هم بعد از بهبودی از مراکز درمانی ترخیص شدند.



منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار