آنچه بیشتر از همه ی شعارهای کاندیدا، در اذهان عمومی سبب بدبینی شده است تاکید کاندیدای محترم بر دو واژه ی "مردم"و"خدمت" می باشد بازی کردن کاندیدا با این واژه های مقدس در انتخابات مختلف، مسبب موج بی اعتماد در جامعه شده است،و ماحصل آن نامیدی مردم از انتخاب ،منتخبی شایسته ولایق برای منصب مورد نظر می باشد.
کد خبر: ۹۶۲۵۵۴
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۶:۲۹ 09 May 2021

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، سجاد افسر ، فعال فرهنگی و رسانه ای طی یادداشتی نوشت : انتخابات شورای شهر به روزهای پایانی خود نزدیک می شود وکاندیدا با هیجانات زیاد مشغول فعالیت در فضاهای حقیقی ومجازی می باشند، البته فضای حقیقی در این دوره ،با وجود ویروس کرونا شدت تبلیغات آن کمتر شده است و فضای مجازی جولانگاه و میدان جنگ کاندیدا می باشد .به هر حالی نبود صداقت لازم و فرهنگ کافی در استفاده از فضای مجازی از طرف برخی کاندیدا موجب نگرانی مردم شده است.
عدم توجه کاندیدا به آگاهی مردم در شعارهای تبلیغاتی سبب بدبینی مردم نسبت به انتخابات شده است ،موضوعی که در تاریخ انتخابات ایران به وفور بوده است ولی در شرایط کنونی و وضعیت سخت زندگی امروز مردم، بیشتر از گذشته سبب رنجش جامعه می شود.
آنچه بیشتر از همه ی شعارهای کاندیدا، در اذهان عمومی سبب بدبینی شده است تاکید کاندیدای محترم بر دو واژه ی "مردم"و"خدمت" می باشد بازی کردن کاندیدا با این واژه های مقدس در انتخابات مختلف، مسبب موج بی اعتماد در جامعه شده است،و ماحصل آن نامیدی مردم از انتخاب ،منتخبی شایسته ولایق برای منصب مورد نظر می باشد.
استفاده ابزاری برخی کاندیدا از این ،جمله ی تکراری که، برای" خدمت به مردم به صحنه آمدم "توهینی بزرگ به شعور مردم می باشد. خیل عظیمی از کاندیدا هدف شان از ورود به انتخابات کسب شهرت ،پست و مقام و همچنین استفاده از رانت های احتمالی در آینده می باشد.اما با دروغ برای کسب رای مردم بر طبل خدمت می کوبند.
شخصا معتقدم افرادی که با تکیه بر تخصص و توانایی و پتانسیل خود برای شهرت یا مقام پا به عرصه می گذارند و با روراستی تمام بدون دروغ گویی کاندید می شوند به مراتب قابل احترام تر از افرادی می باشند که بدون تخصص و توانایی با دروغ، خود را با شعار خدمت به مردم عرضه می کنند.
حال چند سوال از این کاندیدای که خود را داعیه دار خدمت به مردم می خوانند پرسیده می شود..
شما که کارمند فلان اداره دولتی بوده ایدو اکنون کاندیدا شورای شهر شده ای،چرا در زمان کار به فکر خدمت نیستید و بدترین واکنش ها را با ارباب رجوع خود دارید و برای کاری کوچک ساعت ها وشاید روزهای معطل شان می کنید؟
چرا شما که شعار خدمت سر می دهید از وقت اداری ،که مختص به مردم است برای کارهای شخصی و تبلیغات انتخاباتی استفاده می کنید؟
شما بازاری عزیزی که اکنون با شعار خدمت به مردم روزگار تبلیغاتی خود را می گذارنید چرا در زمان کمبود کالا و گرانی،احتکارمی کنید؟ وسبب صفوف دراز خرید شده اید؟چرا آن وقت شکم گرسنه همین مردم ، ناشی از گرانی واحتکار کالاها برای شما مهم نبوده است؟
شما پیمانکار عزیز که اکنون سودای قدرت وشهرت را در سر دارید چرا در اجرای پروژه های کاری در راستای عام المنفعه قدم بر نداشتید؟و در اجرای پروژه ها کیفیت کاری برایتان مهم نبود و دنبال سود شخصی بوده اید؟چه شده است همین مردمی که پروژه های خدماتی شان را با کندی و غیر اصولی انجام می داده اید اکنون برای خدمت مهم شده اند؟
شما مهندس عزیز که دنبال شهرت و ثروت در وادی انتخابات می باشید وبهانه ای خدمت را چاره ی پیروزی می دانید ، چرا تا قبل از کاندیداتوری مشکلات ومعضلات شهری را بیان نمی کردید و گاها در مواجه با پروژه های مردم دقت و نظارت کافی را نداشته اید؟ چرا تا کنون همیار مسولان شهری برای توسعه شهرو مبلمان شهری نبوده اید؟ ومشکلات فضای سبز،فاضلاب شهر ی و المان های شهری را بیان نمی کردید؟
شما فرهنگی عزیزی که در این برهه ندای محرومیت شهررا فریاد می کنی و برای خدمت به مردم آماده جانفشانی هستی آیا تا کنون خواب بودی؟ چرا تا کنون صدای مردم محروم در برابر کم کاری مسولان شهری نبوده اید؟
شما وکیل محترم که کنون حقوق شهروندی مردم برایتان مهم شده است و آماده استیفای حقوقشان شده ای تا امروز کجای این شهر بوده ای؟ کجایی این شهر با گرفتن هزینه های بالا مشغول لایحه نویسی برای همین مردم بوده ای ؟
شما کاندیدای محترم شورا، که یکی از مهمترین ویژگی ها رفتاری خود را "مردم داری"می خوانید چرا وقتی که مردم دراداره ،مغازه ،دفتر کار یا هر جایی که کارشان به شما مربوط می شد وگره مشکل شان با دست شما باز می شد با اخم و عصبانیت جواب می دادید اما اکنون دم از مردم داری میزنید؟

در کل روی سخنم با کاندیدایی می باشد که با شعار دروغین خدمت وارد گود انتخابات شده اند، می باشد. البته هستند (کاندیدایی که مصداق واقعی خدمت به مردم را در کارنامه کار خود دارند و به درستی این شعار را سر می دهند.).
بیاید صادقانه به مردم بگویید تا کنون چه خدمتی به مردم داشتید؟آیا تا کنون فکر خدمت به مردم را در سر داشته اید؟آیا حاضر می شوید در راه خدمت به مردم از منافع شخصی خود وخانواده بگذرید؟آیا حاضرید در صورت انتخاب نشدن از طرف مردم ،منتخبان مردم را در مسیر خدمت یاری کنید؟یا در صورت منتخب مردم بودن ،باهمین فرمان خدمت در مسیر مسولیت حرکت کنید؟ تا چه اندازه خدمت به مردم تا کنون در اولویت های زندگی شما بوده است ؟بیایید صادقانه بگویید برای چه به انتخابات پا گذاشته اید؟
و سخن آخر اینکه به جای شعار تکراری "خدمت"،برنامه های واقع گرایانه ،علمی وقابل اجرا در سبد اگاهی مردم بگذارید با مردم با صداقت حرف بزنید.مشکلات ومعضلات شهری را با راه حل های علمی ومنطقی ومتناسب با فضای شهر، برای آگاهی مردم و مسولین در فضای مجازی نشر دهید.اگر واقعا طالب خدمت به مردم هستید باید خروج نام افرادی متخصص،کاردان و لایق از صندوق های رای ،برای شما مهمتر از موفقیت شخصی باشد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار