اسلامی گفت: با آغاز به کار مسیر ریلی اقلید-یزد زمان سفر ریلی از شیراز به مشهد سه ساعت کمتر و ظرفیت حمل سالانه هفت میلیون تن بار و چهار میلیون مسافر ایجاد خواهد شد.
کد خبر: ۹۶۲۵۴۹
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰ 09 May 2021

 تابناک فارس به نقل از شبستان: «محمد اسلامی»، در جمع خبرنگاران به صورت مجازی از تکمیل ایستگاه‌ ها و خطوط تکمیلی مسیر ریلی اقلید-یزد خبر داد و گفت: نخستین قطار در این مسیر خرداد امسال حرکت خواهد کرد.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: طول این مسیر ریلی 270 کیلومتر است که چهار هزار میلیارد تومان به ارزش روز، برای ساخت آن هزینه شده و تمامی بخش های آن تا شهریور امسال تکمیل خواهد شد.

وی اضافه کرد: بهره برداری از مسیر ریلی اقلید-یزد موجب می شود تا زمان سفر از شیراز به مشهد سه ساعت کمتر و ظرفیت حمل سالانه هفت میلیون تن بار و چهار میلیون مسافر ایجاد شود.

اسلامی همچنین با اشاره به روند ساخت آزادراه شیراز-اصفهان بیان کرد: احداث این مسیر موجب کاهش 2 ساعتی مسیر شیراز اصفهان و مسیر برعکس می شود و تلاش دولت دوازدهم در بهره ‌برداری سریع تر از این مسیر است.

خاطر نشان می شود، وزیر راه و شهرسازی امروز از راه آهن اقلید- یزد بازدید کرد و عملیات اجرایی این مسیر ریلی سال ۹۰ توسط قرارگاه سازندگی «خاتم الانبیا (ص)» به طول ۲۷۰ کیلومتر آغاز شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار