۱۸۵۴ خانوار دیگر استان به شبکه ملی اطلاعات با اجرای پروژه فیبر نوری در منطقه لاجیم شهرستان سوادکوه متصل شدند .
کد خبر: ۹۶۲۵۴۵
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۳۶ 09 May 2021

 

به گزارش تابناک مازندران، سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان در راستای سومین بازدید شهرستانی سال جدید به شهرستان سوادکوه از برخورداری ۲۳ روستا این شهرستان از خدمات نسل سوم و چهارم تلفن همراه با راه اندازی بستر فیبر نوری منطقه لاجیم بخش زیرآب شهرستان سوادکوه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مازندران، سید مصطفی فلاح سرپرست این اداره کل در نشست مشترک با فرماندار شهرستان سوادکوه به منظور هماهنگی های لازم جهت اجرای پروژه های توسعه ارتباطات دولت، با اشاره بر اهمیت توسعه ارتباطات روستایی از طریق ایجاد بستر فیبر نوری در راستای برقراری عدالت ارتباطی اظهار کرد: عملیات اجرایی راه اندازی بستر فیبر نوری در قالب طرح توسعه ارتباطات روستایی در منطقه لاجیم بخش زیرآب شهرستان سوادکوه آغاز شد.

وی ضمن اشاره به ارتقاء شش سایت تلفن همراه این شهرستان در سال گذشته عنوان کرد: مهمترین بخش برنامه های کنونی وزارت ارتباطات در شهرستان سوادکوه، اجرای بیش از ۸۰ کیلومتر پروژه فیبر نوری در دو بخش مرکز و زیرآب این شهرستان از محل هزینه های دولت در بخش توسعه ارتباطات روستایی می باشد که نزدیک به ۳۰ کیلومتر اختصاص یافته به بخش مرکزی اتمام یافته و عملیات فیبر ۵۰ کیلومتر دیگر به زودی در منطقه زیرآب آغاز به خواهد شد.

فلاح افزود: با اجرای پروژه فیبر نوری در منطقه لاجیم بخش زیرآب شهرستان سوادکوه ۲۳ روستا و پنج سایت تلفن همراه موجود در این مناطق ازسرویس های نسل سوم و چهارم ارتباطی برخوردار شده و ۱۸۵۳ خانوار این شهرستان به شبکه ملی اطلاعات متصل خواهند شد.

وی همچنین ضمن اعلام نظارت، پایش دقیق و منظم اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بعنوان کارفرما از یک سو و متخصصان زیرساخت منطقه مازندران بعنوان ناظر فنی از سویی دیگر، بیان کرد: تمام سعی و تلاش خود را در اجرای دقیق پروژه و رعایت استانداردهای ارتباطی و ضرورت های مدنظر ادارات مرتبط با این پروژه نظیر راهداری اعلام کرد.

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان در ادامه با اشاره به نیازمندی همکاری دستگاه های اجرایی این شهرستان عنوان کرد : تعامل و هم افزایی میان دستگاههای اجرایی مرتبط با پروژه های عمرانی در دست اقدام می تواند منجر به جهش تولید، افزایش بهره وری، کیفیت و ایجاد اشتغال در استان شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار