کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان با همکاری اداره کل حفاظت محیط‌ زیست برگزیدگان نخستین مهرواره قصه‌گویی مجازی "از یلدا تا نوروز" با محوریت قصه های زندگی ساز در سطح ملی را معرفی کرد.
کد خبر: ۹۶۲۵۱۴
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۰ 08 May 2021

بر اساس بیانیه‌ هیئت داوران این مهرواره، در گروه سنی بالای ۷ سال( نوخوان) النا آهنکوب با قصه‌ی عجب اشتباهی از اهواز، نهال میخک با قصه‌ ننه سرما و عمو نوروز از بندر ماهشهر و الینا عمادی با قصه‌ جمشید شاه از آبادان، به ترتیب رتبه های برگزیده‌ اول تا سوم را از آنِ خود کردند.

در گروه سنی بالای ۹ سال( نونهال)‌ نیز، به ترتیب زهرا محمودی یادگاری با قصه‌ تبر از بندر انزلی، معصومه خدری با قصه‌ شب یلدا از تهران و مهدیسا مرادی با قصه‌ دوستی از ساری، موفق به کسب رتبه های اول تا سوم شدند.

همچنین در گروه سنی بالای ۱۲ سال ( نونگاه) ، آیناز زبیدی با قصه‌ فرود سیاوش از آبادان به عنوان برگزیده‌ اول، حسین رضایی مزارعی با قصه شکارچی و دهقان از بهبهان به عنوان برگزیده‌ دوم و آریانا طیبی با قصه‌ پیرزنی که دنیا را بافت، از بندر ماهشهر به عنوان برگزیده سوم، شناخته شدند.

بر اساس این گزارش، آتنا عمادی با قصه‌ گذر رستم از خوان اول از آبادان، ملیکا نیک صفا با قصه‌ شیر و خرگوش از تهران و یگانه یامی با قصه‌ پیلان و خرگوش ها، از تهران، به ترتیب حائز رتبه های برگزیده‌ اول تا سوم در گروه سنی بالای ۱۵ سال( نوجوان) شدند.

در گروه سنی بالای ۱۸ سال (بزرگسال ) حورا تیلا با قصه‌ نقل سیاوش از آبادان، فاطمه حسن نسب با قصه‌ کاکا یوسف از بهبهان و اعظم نوری زاده با قصه‌ بهترین دارو از مرکز سگز آباد استان قزوین، عنوان نفرات برگزیده‌ اول تا سوم این مهرواره را به خود اختصاص دادند.

هیئت داوران این رویداد فرهنگی، در بخش قصه‌های محیط زیستی نیز فروغ شاکریان با قصه‌ این همه تلق و ملق از اهواز و زهرا جوانمرد با قصه‌ مهمان انار از گیلان را به عنوان قصه‌گوهای منتخب اول و دوم اعلام کردند.

بنا بر اعلام انجمن قصه گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان، فراخوان نخستین مهرواره‌ی ملی«از یلدا تا نوروز»، با همکاری اداره کل حفاظت از محیط زیست استان، در اواخر آذر ماه ۱۳۹۹ با هدف ارزش نهادن به سنت‌های کهن شب یلدا و عید باستانی نوروز، همچنین گسترش و اشاعه‌ فرهنگ قصه‌گویی، منتشر شد و در مرحله پایانی آن ۶۰ قصه از شهرها و استان‌های مختلف کشور به مرحله‌ نهایی داوری راه یافته و با یکدیگر به رقابت پرداختند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار