مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان همدان گفت: در سال ۹۹ در حوزه امداد و نجات ۵۲۰ مأموریت امدادی انجام داده‌اند که با توجه به ۲۷ هزار مأموریت امدادی در سطح کشور که توسط هلال‌احمر صورت گرفته مأموریت استان همدان ۲ درصد از کل محوریت‌های جمعیت حلال احمر در سطح کشور را تشکیل می‌دهد.
کد خبر: ۹۶۲۵۰۲
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۰ 08 May 2021

سهم ۲ درصدی همدان از مأموریت های هلال‌احمر در کشور

 

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان همدان گفت: در سال ۹۹ در حوزه امداد و نجات ۵۲۰ مأموریت امدادی انجام داده‌اند که با توجه به ۲۷ هزار مأموریت امدادی در سطح کشور که توسط هلال‌احمر صورت گرفته مأموریت استان همدان ۲ درصد از کل محوریت‌های جمعیت هلال احمر در سطح کشور را تشکیل می‌دهد.

به گزارش تابناک همدان، علی سنجر بیگی افزود: عملکرد سال ۹۹ در حوزه آموزش عمومی، همگانی و تخصصی حدود ۸۰ هزار نفر از آحاد جمعیت استان به‌صورت حضوری، نیمه‌حضوری و آموزش‌های مجازی جمعیت هلال‌احمر بهره‌مند شدند.

وی گفت: در حوزه خدمات اجتماعی ۵۳۸ برنامه داوطلبانه انجام‌شده که هفت هزار و پانصد و پنجاه و سه نفر کار داوطلبانه انجام‌شده و ۴۴۴ هزار نفر از آسیب دیدگان استان از برنامه‌ها استفاده کرده‌اند. 

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان همدان درباره ارزش ریالی خدمات داوطلبانه جمعیت در سال ۹۹ گفت:  بالغ‌بر ۸ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان ارزش ریالی خدمات داوطلبانه بوده که از طریق داوطلبین و خیرین استان جمع‌آوری شده و بین محرومین توزیع‌شده است که شامل توزیع بسته‌های معیشتی در غالب کمک‌های مؤمنانه که حدود ۸ هزار سبد غذایی به ارزش میانگین ۳۰۰ هزار تومان تهیه و توزیع‌شده است.

 سنجر بیگی اشاره کرد: در حوزه معاونت امور جوانان ۷۰۰ برنامه انجام‌شده و ۳۲ هزار نفر روز عضو جوان در این برنامه‌ها شرکت کردند.

وی اشاره‌ای به شاخص‌ترین برنامه‌ها کرد و گفت: شاخص‌ترین برنامه‌ها طرح آمران سلامت، طرح نذر سلامت با خادمان حسینی، طرح شهید سلیمانی، کمک‌های مؤمنانه و.. بوده که همگی جزء برنامه‌های مقابله با ویروس کرونا بوده که بیشتر حول محور بحث نظارتی، هشدار انجام‌شده است که ۲۴۴ هزار نفر از این برنامه‌ها در سال ۹۹ استفاده کرده‌اند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان همدان اشاره‌ای به حوزه درمان و توان‌بخشی کد و افزود: در حوزه ارتوپدی فنی حدود ۷۸۹ نفر از مدد جویان توان‌بخشی پوشش داده‌شده در فیزیوتراپی حدود ۵۵۹ نفر، ۴۳ هزارو ۳۸۲ نفر از خدمات داروخانه جمعیت هلال احمر، ۶ هزار و ۴۳۳ نفر از خدمات درمانگاهی و ۳ هزار و ۱۵۰ نفر از مرکز پزشکی جمعیت لال احمر استفاده کردند.

سنجر بیگی در خصوص برنامه‌های ۱۴۰۰ گفت: در حوزه امداد و نجات تکمیل و خاتمه طرح اسکان اضطراری و ارائه آن به ستاد پیشگیری استان به‌عنوان یکی از مؤلفه‌های برنامه عملیاتی و سند آمادگی استان است که برای ۱۰ شهرستان  تهیه‌شده که می‌توان گفت ۸۰ درصد پیشرفت داشته.

وی افزود: پیش‌بینی‌شده در سال، ۱۲۰ هزار نفر از آموزش‌های عمومی، همگانی و تخصصی هلال احمر استفاده کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان همدان اشاره کرد: طرح مشارکت اجتماعی داوطلبان در محله‌های کم برخوردار در سطح استان وجود دارد که شش محله در سطح شهرستان‌ها انتخاب‌شده که بتوان با کمک خود اهالی محلات کم برخوردار به توانمندسازی اجتماعی و اقتصادی کمک کرد، که این طرح‌ها این هفته افتتاح می‌شوند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار