رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: در حال حاضر ۱۷۵ بیمار مبتلا به کرونا در سطح بیمارستان های استان بستری هستند.
کد خبر: ۹۶۲۴۸۲
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۴ 08 May 2021

به گزارش تابناک ایلام ؛ محمد کریمیان  در جلسه ستاد استانی کروتا در ایلام اظهار کرد: در استان ایلام از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا امروز، تعداد ۳۷ هزار و ۳۱ نفر به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند و متاسفانه تعداد ۷۶۱ نفر از هم استانی‌هایمان نیز جان خود را از دست داده‌اند.

وی گفت: همچنین در حال حاضر تعداد ۱۷۵ بیمار مبتلا به کرونا در سطح بیمارستان‌های استان بستری هستند و مراحل درمان و مراقبت‌های مربوطه به آنان در حال طی شدن است و تعداد ۳۶ هزار و ۱۷۰ مورد نیز از بیماران مبتلا به کرونا در سطح استان بهبودی کامل یافته‌اند.

وی اضافه کرد: شهرستان‌های ایلام، آبدانان، دره‌شهر، چرداول، ایوان، دهلران و مهران به لحاظ شیوع بیماری کرونا در وضعیت نارنجی قرار دارند و شهرستان‌های بدره، سیروان، ملکشاهی و هلیلان نیز دارای وضعیت زرد هستند.

کریمیان بیان کرد: در استان ایلام به‌لحاظ روند کلی ویروس کرونا در فروردین‌ماه ۱۴۰۰ تعداد ۲۶ هزار و ۴۳۲ مورد نمونه‌گیری توسط همکاران ما از افراد مشکوک به کرونا گرفته‌شده که از این رقم تعداد ۶ هزار و ۹۲۹ نفر نتیجه نمونه‌گیری آنان مثبت بوده و تعداد یک هزار و ۳۸۳ نفر نیز به دلیل بدحال بودن در بیمارستان‌های استان بستری‌شده و متأسفانه تعداد ۴۵ نفر از هم‌استانی‌هایمان نیز در این مدت فوت شده‌اند.

وی افزود: از اول تا هجدهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ نیز با توجه به وقوع پیک چهارم کرونا تعداد ۱۱ هزار و ۵۰۶ مورد از افراد مشکوک به کرونا نمونه‌گیری شده که از این رقم تعداد سه هزار و ۱۳۰ مورد مثبت اعلام‌شده و تعداد ۹۰۹ نفر نیز در بیمارستان‌ها بستری‌شده و متأسفانه تعداد ۴۶ نفر از هم استانی‌هایمان به واسطه ابتلا به این بیماری جان خود را از دست دادند.

وی گفت: وضعیت مقایسه هفتگی موارد بستری، ابتلاء و فوت در سطح شهرستانهای استان نشان می‌دهد هفته جاری در مقایسه با هفته قبل ۳۲ درصد کاهش موارد بستری، ۳۴ درصد کاهش موارد ابتلاء و ۵۰ درصد کاهش موارد فوتی را شاهد هستیم./م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار