مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: درصورت جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی می‌توان حفاظت و احیای کاروانسرای تاریخی روستای کاروانسرای اراک را دنبال کرد.
کد خبر: ۹۶۲۴۶۳
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۶ 08 May 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، مصطفی مرزبان افزود: سال گذشته بخشی از این بنای تاریخی بر اثر بارندگی‌های تخریب شد و بخشی به دلیل مرمت‌های غیراصولی و دخل و تصرف‌های متصرفان دچار آسیب شده بود که در این راستا مرمت اضطراری اثر با اعتباری به مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال در دستور کار قرارگرفت.
مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی یادآورشد: با اقدامی که از طریق مراجع قضایی صورت پذیرفت در حال حاضر افرادی که استفاده نامتعارف و آسیب‌زا از بنا داشتند، از محل خارج شده‌اند و با توجه به میزان اعتبار تخصیصی، بخش‌هایی از بنا رفع خطر شد.
او افزود: مرمت‌های صورت‌گرفته، اضطراری و به منظور رفع خطر بوده است و مرمت و احیا کامل بنا نیازمند جذب سرمایه‌گذار و احیای آن با اعتبار بخش خصوصی است چرا که اعتبارات دولتی تکافوی مرمت بنایی با چنین وسعت و گستردگی را نمی‌دهد.
مرزبان گفت: معمولا اینگونه بناها مانند کاروانسرای دودهک دلیجان با کاربری اقامتی و پذیرایی احیا می‌شوند و در حال حاضر مهمترین راهکار برای حفاظت، مرمت و احیا بناهای تاریخی جذب سرمایه‌گذار است که در پی آن هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار