مدیرعامل شرکت معادن زغال‌سنگ البرز شرقی از پیدا کردن جسد یکی از معدنچیان محبوس در معدن طزره دامغان خبر داد.
کد خبر: ۹۶۲۴۳۵
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۳ 08 May 2021

به گزارش تابناک سمنان منصور شریفی  اظهار کرد: با تلاش امدادگران بعد از شش روز جستجو ساعاتی قبل پیکر یکی از دو معدنکار معدن البرز شرقی در طزره پیدا شد.

وی از تلاش برای یافتن پیکر دومین معدنکار خبر داد و افزود: تیم های امدادگر به طور مداوم در حال کار و حفر در محل حادثه هستند تا به پیکر دیگر معدنچی گرفتار در این معدن دست پیدا کنند.

وی با بیان اینکه پیکر پیدا شده مربوط به زنده یاد میلاد روشنایی است تصریح کرد: به نظر می‌رسد که معدنکاران محبوس در همان لحظات اولیه آوار معدن جان باختند.

شریفی  از انتقال پیکر این معدنچی دامغانی به پزشکی قانونی خبر داد و اضافه کرد: امدادگران در حال حاضر مشغول حفر منطقه هستند و امیدواریم به آقای افضلی دیگر معدنکار گرفتار در این معدن دست پیدا کنیم.

مدیرعامل شرکت معادن زغال‌سنگ البرز شرقی در پاسخ به پرسش ایسنا در ارتباط با طولانی شدن فرآیند امدادرسانی گفت: این هفته یک کریدور به موازات کارگاه‌ها ایجاد و شب گذشته این کریدور تکمیل شد و از همین روامشب به پیکر یکی از معدنچیان دست پیدا کردیم.

وی ادامه داد: همانطور که پیش‌بینی می‌کردیم دسترسی به معدنچیان با حفر چند کانال فرعی ممکن شد و هم اکنون نیز امدادگران در حال حفر کانال های دیگری برای دسترسی به کارگاه استخراج و محل احتمالی دیگر معدنچی محبوس در زیرآوار هستند.
همچنین ساعاتی بعد از پیداشدن جسد اولین معدنچی، پیکر دومین معدنکار دامغانی توسط تیم های امدادی پیدا شد.


حادثه ریزش معدن زغال سنگ طزره دامغان در حدود ساعت ١٢ ظهر روز شنبه ١١ اردیبهشت ماه در تونل شماره ٤٢ معدن بزرگ طزره از معادن چهارگانه شرکت زغال سنگ البرز شرقی و در کارگاه استخراج k ١٣ پیشرو، هنگام استخراج و به دلیل ریزش ناگهانی سقف کارگاه رخ داد. کارگاه استخراج این تونل حدود ۷۰ متر طول دارد که حادثه ریزش در ۳۵ متری آن رخ داده است، در این حادثه دو معدنکار و کارگر پیمانکاری شرکت به نام‌های میلاد روشنائی و سید اصغر افضلی دچار حادثه شدند.
بیش از 150 امدادگر در قالب تیم های امدادی در این شش روز به طور مداوم در حال تلاش برای عملیات نجات بخشی و دسترسی به معدنچیان گرفتار در زیر آوار بودند.

 



لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایسنا

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار