تابناک-برنامه تا انتخابات همراه با حوزه علمیه هرمزگان با موضوع تبیین شاخص های رئیس جمهور اصلح برگزار شد.
کد خبر: ۹۶۲۳۷۰
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۲ 08 May 2021

به گزارش تابناک از بندرعباس؛ حجت الاسلام والمسلمین میرزاده نماینده استان هرمزگان در مجمع طلاب حوزه علمیه قم در برنامه تا انتخابات همراه با حوزه علمیه هرمزگان اظهار داشت: قرآن کریم چندین شاخص را برای مدیران ارشد معرفی کرده است که رئیس جمهور نیز باید از آن ها برخوردار باشد.


وی افزود: اولین شاخصه ی رئیس جمهور کارآمد و اصلح طبق آیات قرآن کریم سعه ی صدر است؛ رئیس جمهور باید سعه ی صدر داشته باشد چنانچه حضرت موسی(ع) زمانی که به سمت فرعون ماموریت پیدا می کند می گوید "رب اشرح لی صدری" خداوندا سینه مرا گشایش ده و به من سعه صدر عنایت کن و امیرالمومنین(ع) نیز می فرماید ابزار ریاست سعه صدر است.


فعال حوزه دین و سیاست ادامه داد:دومین شاخص یک مدیر ارشد که رئیس جمهور نیز باید آن را داشته باشد زبان نرم و تعبیر خوب داشتن است قرآن کریم می فرماید قُولُوا لِلنَّاسِ حُسْنًا با مردم به خوبی سخن بگویید؛ رئیس جمهور باید بداند که همیشه مخاطبینش طرفدارانش نیستند، مخالفین او هم ممکن است با او مواجه شوند لذا باید زبان نرم داشته باشد و هر کس زبان نرمی داشته باشد یاران بسیاری خواهد داشت و کسی هم که یارانش زیاد باشد حل مشکلات برایش آسان می شود.


حجت الاسلام والمسلمین میرزاده تاکید کرد: سومین شاخصه یک مدیر ارشد و رئیس جمهور کارآمد مشورت پذیری است خداوند در قرآن به مشورت تاکید کرده است و روسای جمهور نیز باید از این شاخصه برخوردار باشند.


وی افزود: رییس جمهور مستبد و خود رای قطعا موفق نخواهد شد اما اگر با مردم یا مشاورین کاردان مشورت کند می تواند بهترین رای را انتخاب کند لذا یک رئیس جمهور باید به دنبال یافتن بهترین مشاورین باشد.


نماینده استان در مجمع طلاب تاکیدکرد: عدالت دیگر شاخصه مهم مدیر ارشد و
رییس جمهور است؛ عدالت برای همه خوب است اما برای آنکه مسئول است واجب است و در عالم سیاست عدالت باید در راس امور قرار گیرد.

 


وی خاطرنشان کرد: خطا پذیری، بروز رسانی دانش و حفاظت از بیت المال دیگر شاخصه هایی هستند که یک مدیر ارشد و رییس جمهور باید داشته باشد و در خود پرورش دهد.


انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار